bolig lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94264
    AnonymForfatter

    Jeg tænker at bygge nyt hus.

    Hvad skal jeg vælge nå jeg ønsker fastforrente lån (billigst)

    Jeg skal låne 1300000 kr
    Jeg har selv 650000 kr.

    #206824
    AnonymForfatter

    Hej Tobias, hvad ønsker du at finde ud af? -hvad der vil være billigst for dig, vil i høj grad afhænge af hvad de forskellige kreditforeninger vil vurdere værdien af det færdige hus til.

    Vil du blot vide hvem der generelt vil være billigst i din situation?

    #206828
    AnonymForfatter

    jeg vil blot vide hvor jeg for det bedste og billigste lån, hvor det er fastforrente.. syntes det er en jungle at finde ud af hvor jeg kommer til at betale mindst, eller få det bedste tilbud..

    #206830
    testForfatter

    Det kunne man nok gøre lidt bedre, belånings graden fremgår jo af ovenstående, da det er et nyt købt hus er købs prisen som udgangspunkt vurderingen der kan belånes.

    Men er det billigst i form af ydelse eller akkumuleret betaling for lånet diskonteret med hvilken rente sats?

    På de forskellige realkredit hjemme sider findes deres beregnere og jeg ville anbefale at du tastede et par tal ind. Du bør også skele til din bank foretning da det muligvis kunne betale sig at bundle dine forretninger hos Nykredit, danske bank, Nordea, jysk eller et helt 10 sted.

    En gang var rd med deres 12 termins koncept marginalt billigere ind de ændre men det er de nok ikke mere.

    Mybanker har en oversigt ikke langt fra den her debat side

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/bidragssatser/

    Ikke ekspert på nogen måde og god jagt.

    #206832
    AnonymForfatter

    Desværre kan man ikke altid sig at byggeprisen er lig vurderingen af ejendommen. Og de forksellige kreditforeninger kan ofte være ret anale med deres vurderinger af pantets værdi (læs Nykredit fx kan være ligeglade med om RD vurdere det 100.000 høje).

    Man kan opleve at nogle vurdere så lavt, at man ikke kan nøjes med et realkreditlån, men også må have et banklån.

    Men hvis vi for eksemplets skyld antager at det vurderes til 1.950.000, vil Nordea være den billigste for dig. Du vil her spare godt 4.300 (efter skat) i forhold til både BRF og Realkredit Danmark.

    Godt nok vil bidraget hos Nordea være marginalt højere, men da de ikke beregner sig kursskæring vil det samlet set medføre lavere omkostninger for dig.

    #206886
    HalliHalloForfatter

    Hvem er http://www.realkreditkonsulenten.dk? Er det en erhvervsdrivende?

    Ja, jeg er bare nysgerrig

    #206892
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo,

    Ja, vi er en virksomhed der levere uafhængig rådgivning om realkreditlån.

    #206894
    HalliHalloForfatter

    Nå, I er en virksomhed, men kræver det ikke at man på en hjemmeside oplyser hvem der står bag det, ligesom en postadresse samt et CVR skal angives, eller er det bare noget jeg syntes der ser mystisk ud?

    #206896
    AnonymForfatter

    Det er på vej,

    Vi er helt ny-startet.

    “Om" siden er ved at blive bygget hos vores web-udvilker, og forventes at komme i dag eller i starten af næste uge.

    #206900
    testForfatter

    interessant med de her firmaer som jo stort set ikke tilbyder andet ind forbrugeren selv kan finde ud af ved at kontakte de enkelte realkreditselskaber

    #206902
    AnonymForfatter

    Test, er det ikke præcis hvad mybanker er?

    Man kan naturligvis godt selv kontakte alle kreditforeningerne selv, men giver de en ‘så meget koster vi’? Nej, du kan få et lånetilbud, som du så kan forsøge at sammenligne med et lånetilbud fra et andet institut. Det er dog ikke så lige til. -selvom det måske burde være det!

    Syntes faktisk oversigten om realkreditlån herinde er ganske god. Den viser ihvertfald noget om hvor kompliceret det kan være.

    #206904
    MichaelForfatter

    Sikke noget sludder! For det første kræver det slet ingen kontakt til nogen kreditforeninger for alle beregninger kan ske online. I disse oplyses tydeligt afdragsprofil inkl. renter, bidrag og stiftelsesomkostninger.

    Så jo: Det er skam ganske ligetil og det er præcis denne metode “Realkreditkonsulenten" benytter.

    Spild af penge

    #206906
    AnonymForfatter

    Beregningen er kun en del af det vil tilbyder.

    Vi rådgiver også om hvilket lån der vil passe bedst til folk. Vi er ikke betalt af bankerne, men af kunderne.

    Mybanker.dk anbefaler iøvrigt at man søger uafhængig rådgivning om realkreditlån.

    Hvis det hele var så ligetil, hvorfor mon der bliver oprettet et indlæg som det her?

    #206908
    MichaelForfatter

    Ja, forretningen kan næppe gå strygende siden du har tid til at svare herinde få minutter efter der bliver postet et indlæg.

    Ingen grund til at skrive “vi". Der er jo kun dig ikke sandt?

    #206910
    thsvForfatter

    99,9% sandsynligt at Totalkredit er billigst på langt sigt, selvom man skal ud i 2-lags belåning.
    Selve lånet oprettes billigst hos Nordea, men de nedjusterer desværre ikke adm.bidrag når man kommer under 60% belåning.
    En belåning med 60% Realkredit og så et prioritetslån eller kassekredit på toppen kan let være klart billigst i dit tilfælde. Meget afhænger dog af om dit hus vurderes til 2 millioner eller mindre.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.