Vurdering uden omlægning

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94159
    AnonymForfatter

    Efter en større ombygning er jeg sikker på, at min ejendom er mere værd end før ombygningen. Jeg har ikke været ude og låne pengene, men brugt opsparingen.
    Til min store forundring fik jeg et afslag i banken, da jeg ønskede at få omvurderet ejendommen ift. at få reduceret bidragsatsen.
    Kan det virkelig passe, at man på ingen måde kan få omvurderet sin ejendom uden man nødvendigvis ønsker, at omlægge lånet?

    #205154
    MichaelForfatter

    Ja, det er (desværre) normal praksis og en del af de almindelige forretningbetingelser i alle kreditforeninger. Præcis ligesom bidragssatsen ligger fast i hele lånets løbetid uanset man afdrager løbende.

    Du kan jo prøve at regne på om en omlægning (til samme lån evt) kan svare sig og hvor længe der går inden omkostningerne er tjent hjem.

    Nykredits og Totalkredits 2-lagsbelåning åbner op for at bidragssatsen sænkes idét der er én sats for 0-60% og en anden højere for 60-80%. Derfor kan det give god mening i nogle tilfælde at vælge netop Nykredit eller Totalkredit hvis man fx. har et lånebehov på 70% af handelsværdien og afdrager den yderste del først.

    #205156
    thsvForfatter

    Hvis du har flekslån, tilbyder Jyske Bank gebyrfri omlægning i 2014 til deres eget F1-lån, du skal blot betale opsigelsesgebyr og tinglysning af pant, typisk 750 kr og 1.660 kr.
    Samtidigt slipper du for kursskæringen, som kan være op til 0,3 kurspoint. Lånet koster 0,55% ved 40% stigende til 0,90% ved 80% belåning.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.