Tillægslån og lovgivning

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94136
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg skrev sidste år under på en ejerbolig i København, med overtagelse 11 måneder senere, altså i år 2014. Det viser sig nu at min bolig er steget betragteligt i værdi på dette år, så jeg tænkte at jeg måske kunne tage et tillægslån hos Totalkredit for at indfri mit noget dyrere boliglån i banken. Banken vil gerne være med, men først om 6 måneder. Dette skulle ifølge banken være lovgivning der blokerede i 6 måneder. Kan det virkeligt være rigtigt at der skal gå 6 måneder eller er det min rådgiver der er forkert på den ?
    Jer er lige flyttet ind og mine lån er kun lige taget hjem.

    Nogen der kan hjælper her ?

    #204830
    thsvForfatter

    Ellers prøv at gå i Jyske Bank med ideen at konvertere hele din belåning til Jyske F1.
    Det er uden stiftelsesomk. i 2014 og bør kun koste tinglysning af pant 1.660 kr + gebyr til Totalkredit for opsigelse af lån.
    Mener bestemt at der er noget med minimumstid på et lån, før der må gives et nyt lånetilbud i samme kreditforening.

    #204842
    martin (105)Forfatter

    Thsv:

    Er der noget man kan gøre, når man har F5 med to år til refinansiering? Går ikke ud fra Jyske bank vil sluge ekstra-udgifterne for at indfri før tid.

    Der er vel ikke andre muligheder end at vente to år eller har jeg overset noget?

    #204848
    HalliHalloForfatter

    Er det ikke bare at spørge banken om hvor det står henne i enten lovgivning eller interne vilkår?

    For hvis en rådgiver slynger en periode ud, så er der jo nok noget om snakken.

    #204858
    AnonymForfatter

    Tak for svar 🙂 Jeg er ikke interesseret i at indfri noget af det jeg har. Jeg ønsker kun at indfri boliglån med friværdi. Som HalliHallo skriver vil jeg forhøre mig hos min bankrådgiver.

    endnu engang tak 🙂

    #204878
    HJLForfatter

    De følger blot finanstilsynets regler. Søg evt. På dette;

    Bekendtgørelse om værdiansættelse af pant og lån i fast ejendom som stilles til sikkerhed for udstedelse af særligt dækkede realkreditobligationer og særligt dækkede obligationer

    § 2. Ansættelsen af pantets værdi må ikke overstige ejendommens rimelige kontante handelsværdi, der er opnåelig inden for en salgsperiode på 6 måneder (markedsværdi), uanset om ejendommen netop er handlet til et højere beløb, jf. dog § 22. Ved ejendommens rimelige kontante handelsværdi forstås det beløb, som flere kyndige erhververe med kendskab til de stedlige pris- og markedsforhold for ejendomme af den pågældende art og med lignende størrelse, kvalitet og udstyr, må skønnes kontant at ville betale for ejendommen. Skønnes forholdene at betinge en særlig knaphedspris, skal der ved værdiansættelsen ses bort herfra. Ved værdiansættelsen skal der tages hensyn til en aktuel risiko for ændringer i markedsforhold eller strukturændringer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.