RD lån F1 uden afdrag – omlægges til nyt med afdrag – er Jyske F1 et alternativ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94093
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et RD F1 lån med en hovedstol på kr 2.000.000 optaget 1/3 2013, da jeg købte mit hus. Købspris 2.500.000 så det er belånt med netop 80% af værdien med dette lån. Ikke andre lån.

    Pt er lånet uden afdrag, men det vil jeg gerne lave om på til den første april, hvor lånet skal refinansieres.
    Jeg har bedt Jyske Bank om et alternativt tilbud på et Jyske F1 lån med afdrag. Som jeg læser de to tilbud ser det således ud:

    Jyske RD
    Effektiv rente (ÅOP)% 0,9 1,42
    Kontantlånsrente 0,15 0,5448
    Bidrag/tillæg 0,75 0,8564
    Ydelse (første år) før skat 6.345 7.659
    Løbetid 30 28

    Jeg synes umiddelbart, at Jyske Bank lyder meget attraktiv, men hvad er faldgrupperne? Jeg kan forstå på debatten, at rentefastlættelsen for Jyske er lidt uklar. Desuden kræver Jyske, at jeg flytter mine bankforretninger til dem, men er der problemer med det (jeg har ikke andet end almindelige budget, opsparings- og lønkonti)?

    Mvh Klavs

    #204066
    HalliHalloForfatter

    Klavs: Hvilke problmer skulle være ved at flytte, når du kun har budgiet, opsparings- og lønkonti?

    Man kan altid sige for og imod et bestemt produkt, men hvorfor ikke vælge et fastforrentet 30-årigt lån, når renterne er så lave?

    Forleden var der en artikel i Børsen, hvor der stod at det stort altid var det billigste og sikreste, hvis man selvfølgelig følger rådene om at omlægge, når det er fordelagtigt.

    Af artiklen fremgik, at man ville have reduceret sin gæld med ikke mindre 200.000 kr. i forhold til variable lån over en periode på ca. 10 år for et lån på 2 mill. ved at vælge fastforentede.

    Alle herinde råder godtnok herinde til disse usikre F1-lån og ikke mindst hver gang gerne en boligkredit, så det forventer jeg også at du får rådgivning om.

    Når du er kunde i Danske Bank, kan du vel også dem lidt til råds………….

    #204108
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo
    Tak for din kommentar.

    Nu er det bare sådan, at jeg pt betaler ca 2400 om måneden og et RD lån med fast rente ligger på 10.470 kr, så det er meget langt.

    Tænker du, at det er bedre at tage nogle flere år uden afdrag på et fast rente lån (det koster 7.880 kr/md) og så håbe på en gevinst ved at konvertere senere?

    Det kræver vel endnu mere luft i økonomien.

    Desuden har jeg læst mig til, at lånet skal være på mindst 2.000.000 kr. Og det er jo lige præcost hvad mit er på….

    Mvh Klavs

    #204112
    testForfatter

    Har du anden gæld ind dit kreditforeningslån er helt klart god latin at tage et afdragsfrit lån og også gerne et varrabelt lån så der er størst muligt overskud til at afdrage din dyre gæld.

    Forestillingen om at fastforentede lån er billiger bygger på at man så også laver de lodrette konverteringer på de helt rigtige tidspunkter som man kan se bag efter. En meget teoretisk betragtning. Se man på den faktiske rente ville jeg ha kunnet skyldt en hel del mindre hvis jeg havde kørt i f lån fra dag et.

    Eneste argument for fast forventede lån er natte søvnen, men hvis man f.eks. Regner på hvor meget mindre mand skylder efter fem år med en f5 i forhold til et fast forrentet lån ville jeg personligt vælge f lånet og acceptere riskoen ved refinansiering.

    #204114
    AnonymForfatter

    Hen igen. Min økonomi er desværre meget kedelig. Ingen andre lån eller gæld. Ingen formue. Ingen pension – ud over offentlig pension.
    Mvh Klavs

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.