Boliglån afdragsfrit

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #203350
    pppedeForfatter

    Der er flere pengeinstitutter, der tilbyder gratis omlægning af realkreditlån – og måske billigere rente på boliglånet. I kan måske overveje at indhente tilbud på dette fra et par banker. Det vil alt andet lige gavne jeres situation – både på kort og lang sigt, hvis I kan få en del af banklånet over i realkredit. I kan jo samtidig vælge fx f3-f5 for at sikre jer lidt længere ud i tid, selvom jeg heller ikke ser større rentestigninger lige med det samme. Den ekstra risikopræmie ift f3 er dog meget lav lige pt.

    #203352
    thsvForfatter

    Jeg håber da at jeres rente på boligprioriteten er 6,45% nu!

    Og bemærk, at der var råd til F1 med afdrag, som ikke er så ydelsesfølsom, når renten stiger, som et F1-lån uden afdrag.

    Og faktisk tager Michael fejl, en ydelsesstigning på blot 924 kr om måneden vil afdrage boliglånet på 20 år, da renten jo vil falde efterhånden som restgælden falder.

    Adm.bidraget vil stige med 600 kr hver eneste måned, mens F1-lånet er afdragsfrit, så efter 5 år med afdrag er restgælden ca. den samme, hvis man vælger samme nettoydelse, forskellen er blot RK-lån på 2,4 mill. mod RK-lån på 2,010 mill og bankgæld 390.000 kr.

    Mit forslag vil gå maksimalt afdrag på gælden i 1-2 år og derefter omlæggelse til et stort RK-lån, når hele gælden kan rummes indenfor de 80 %. Bemærk at adm.bidraget for afdragsfri RK-lån nu er så højt, at selv blot et gebyr på 750 kr for omlægning til afdragsfri rykker billedet, da det højere adm.bidrag betales af alle 2,4 millioner.

    #203386
    MichaelForfatter

    thsv

    Trådstarters banklån er på 450.000 kr. så det kan da umuligt afdrages på 20 år med 924 kr/md

    #203390
    AnonymForfatter

    Jeg betaler 2700 i kvartalet på renter, så hvis det er et annuitetslån og jeg smider yderligere 1000 kr. Af på lånet pr. Mdr. Kan det måske godt hænge sammen?

    #203394
    MichaelForfatter

    Jf. denne beregner

    http://www.bankinfo.dk/Amortisation.asp

    skal du lægge 3400 kr/md ved en rente på 6,7% for at lånet skal være afdraget på 20 år så du skal derfor lægge 2500 kr mere om måneden.

    #203400
    thsvForfatter

    De 2.700 kr i renter på 450.000 kr til 6,7% passer ikke sammen, renten er 7538 kr pr. kvartal!
    Øger vi med mine 924 kr pr. kvartal bliver den samlede ydelse på 10.300 kr pr. kvartal, ikke sandt?!
    Og ydelsen på et 20-årigt lån er altså kun 10.252 kr pr. kvartal så jo mine 924 kr pr. måned er mere end rigeligt til at afdrage lånet, husk at renten falder, efterhånden som der afdrages.

    Sørgeligt at du ikke checker de oplysninger, der gives i starten, Michael!

    #203404
    MichaelForfatter

    Rolig nu thsv. Det er snart jul.

    Ja, du har ret. Jeg regnede ikke efter da trådstarter oplyste de 2700 kr. i kvartalet for det er selvfølgelig pr. måned og du har også ret i at 1000 kr. mere om måneden i såfald vil afdrage gælden på 20 år.

    Så beklager min fejl tidligere.

    PS thsv: Hvis du vil netbashe så smut ind til Thomas på tossedebatten 🙂 Tror han keder sig derinde efterhånden.

    #203406
    AnonymForfatter

    Undskyld jeg forvirre jer, det er 2700 pr. mdr. jeg betaler, tak fordi i har brugt tid på min problemstiling.

    #203412
    HalliHalloForfatter

    Lad dog være med at hænge jer i sådanne nogle smådetaljer, de fleste spørgere kommer desværre altid med ufuldstændige indlæg i deres første indlæg, og sådan bliver den nok ved. Og så kan I sidde og bruge jeres tid med at besvare og korrigere og mundhugges om bagateller.

    Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeres arbejdsgivere siger til at I hænger ud så meget på Mybanker i arbejdstiden, hvor de fleste andre må arbejde hårdt for føden.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.