Boliglån på SU?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93986
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Jeg står i en situation hvor jeg overvejer at købe en lejlighed i københavn til ca. 1,5 mio. om et års tid. Jeg har selv 20% af boligens værdi, så jeg ville kunne ‘nøjes’ med realkreditlån. Derudover har jeg velhavende forældre der har tilbudt at hjælpe mig finansielt og (hvis det er muligt) ‘kautionere’ for lånet. Problemet er jo, at jeg er på SU, så min månedlige indtægt inklusiv fritids job er kun 9000. Men er det overhovedet muligt for mig at få lov at låne til en lejlighed? Og hvad kommer den månedlige ydelse ca op på?
    På forhånd tak for svar

    #202586
    HalliHalloForfatter

    Har du været i banken for at få udstedt et boligbevis? Det tager kun 5 minutter at få afgjort om du kan få sådan et bevis.

    Hvis dine velhavende forældre kan hjælpe dig, evt. købe hele ejendommen i deres navn som en slags forældrekøb, så er der jo ikke nogen problemer overhovedet

    Ud fra dine få oplysninger er der ingen her der kan hjælpe dig, du kan få samme oplysninger som din bank også kan give dig.

    Har du søgt i gamle tråde, der er masser af oplysninger om nøjagtig samme emne?

    #202616
    KrisserForfatter

    Realkreditlånet vil koste 5000 kroner om måneden. Hertil kommer fællesudgifter, forbrugsafgifter og skatter, hvilket vil være i størrelsesordenen 2500-3000 kroner om måneden. Hvis du øger din månedlige nettoindtægt med omkring 6000 kroner om måneden har du derfor en rimelig mulighed for at blive godkendt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.