købe søster ud af grund

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93956
    AnonymForfatter

    Hej.

    vi er 3 søskende, hvor min ene søster vil ud det jord vi har arvet af vores forældre der er døde. Mit spørgsmål er så. Må vi købe den ene søster ud til 15 % under offentlige vurdering. Min ene søster vil bare ud af det og har ikke lyst til at bygge sommerhus som er planen.

    #202228
    MichaelForfatter

    Ja, det er fuldt lovligt. Hvis jeg var din søster ville jeg så nok forlange at der blev taget udgangspunkt i grundens reelle værdi og ikke den offentlige vurdering, men der er så en anden snak.

    #202232
    HalliHalloForfatter

    Igen udtaler LolleMichael sig om noget han ikke har forstand på, idet 15%-reglen mig bekendt ikke gælder for søskende, men alene for arvinger.

    Sommerhusgrunde er endvidere i dag mange steder i landet dog næsten usælgelige, så en uvildig vurdering ville jo være at foretrække.

    #202242
    AnonymForfatter

    Når mine forældre er borte. Er mine søstre ikke tæt familie så ?

    #202244
    MichaelForfatter

    @ifish

    Du skal IKKE læse HalloHallis’ idiotindlæg for de er alle uden undtagelse fyldt med fejl.

    Jo, selvfølgelig kan man sælge fast ejendom til en søster, bror, mor, far eller barn under reglerne for familieoverdragelse.

    http://www.e-pages.dk/bolius/52/41

    Endnu engang har HH brillieret med lodret forkerte oplysninger. Arvinger har intet med den sag her at gøre.

    #202258
    HalliHalloForfatter

    Skal man fortsætte i samme sprog som LolleMichaels? Nej, det vil jeg ikke nedværdige mig til, men for at slå det helt fast endnu engang, så gælder 15%-reglen kun for ens arvinger eller disses nære pårørende.

    Fandt denne dokumentation på nettet i løbet af 10 sekunder:

    “Men sælger du til andre familiemedlemmer, f. eks. søskende eller søskendebørn eller gode venner, kan den lokale told- og skatteregion blande sig i prisfastsættelsen med det resultat, at køberne bliver indkomstbeskattet af fordelen. Ved sådanne handler er det juridiske udgangspunkt nemlig, at ejendommen skal ansættes til den værdi, som den har i fri handel og vandel."

    Men at skælde mig ud for at begå alvorlige fejl og tilmed være flabet og fornærmende, er bare for meget, men siger jo alt om denne mand. Han burde holde sig til til dit speciale, nemlig hovedsaligt RKI-spørgsmål, som i dag med spørgsmålet om DanAktiv.

    #202272
    testForfatter

    Hvor lang tid er det siden at jeres forældre døde? Altså er bobehandling afsluttet ?

    #202274
    AnonymForfatter

    Takker for svar. Som jeg læser rundt på nettet kan man ikke lave 15% rabatten til søskende. Men en bolig advokat skal på for at det skal få rigtig til.

    #202284
    testForfatter

    Hvis det er et salg/overdragelse i forbindelse med en bodeling mener jeg nu godt i kan.

    At fastlægge prisen i handler til er der som sådan aldrig noget galt i, men man kan naturligvis opleve at skat blander sig.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.