Flytte sammen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93953
    AnonymForfatter

    Hej et ? til jer der har styr på sammenflytninger

    Jeg har et hus som er total restureret, har fundet en sød pige med 2 unger 13-15 vi flytter sammen den 1 feb 2014.
    huset er mit og det skal det forblive, skal der skrives noget nogle steder om det, mindes at der engang var snak om når man havde boet sammen et vist antal år så var den anden part medejer er dette rigtigt?

    #202120
    Mr RForfatter

    Så længe i ikke er gift er der ingen grund til at gøre noget.

    Hvis du på et tidspunkt har et ønske om at hun skal arve huset og evt. andre værdier. Så skal du kontakte en advokat og få lavet et udvidet samlever testamente.

    #202124
    ToftenForfatter

    Det er nok mere et spørgsmål om din nye pige er interesseret i, at flytte ind uden at have noget på skrift !!!! Hun kan jo reelt, hvis det ikke fungerer stå uden tag over hovedet, fra den ene dag til den anden.

    #202126
    AnonymForfatter

    Tak hof svar det berolige mig 😉

    #202128
    AnonymForfatter

    Også tak til dig
    Nu kan jeg så sige at hun ville aldrig stå uden tag over hovedet ligemeget hvordan det skulle gå så det er der styr på 😉

    #202130
    MichaelForfatter

    Toften: “Det er nok mere et spørgsmål om din nye pige er interesseret i, at flytte ind uden at have noget på skrift !!!! Hun kan jo reelt, hvis det ikke fungerer stå uden tag over hovedet, fra den ene dag til den anden."

    Det er jo så den risiko kvinden må tage ved at flytte ind i et hus hun ikke ejer. Omvendt kunne kilgod få hende sat på skødet som 50% ejer hvorved kilgod skal betale hende halvdelen af husets friværdi hvis hun bryder forholdet og flytter om 3 mdr. Rimeligt?? Nej, det tror jeg nok ikke at det er og mange har desværre brændt sig på den konto. Derudover har hun så to børn så hvis hun skulle dø i morgen (ja, undskyld – ikke for at male fanden på væggen) så skal disse to børn arve hende og så skal kilgod også ryste op med halvdelen af friværdien.

    Når man starter et nyt forhold op og flytter sammen så skal man ikke straks dele alt hvad man ejer og har, men tage den med ro og se tiden an. Skulle man så gå fra hinanden efter 1 år må man gå ud af forholdet med det man gik ind med.

    #202182
    HalliHalloForfatter

    Kilgod, hvor meget har du i friværdi? Og hvor meget har du i øvrigt af indskud i banken eller andre formuegenstande?

    Det samme bedes oplyst for din kæreste, da det så er nemmere for mig at give dig et konkret svar.

    #202188
    AnonymForfatter

    Jeg har Samlet fri midler 1mill
    Kæresten 200.000

    #202187
    AnonymForfatter

    Jeg har Samlet fri midler 1mill
    Kæresten 200.000

    #202192
    MichaelForfatter

    Ignorér idioten HalloHalli’s enerverende tumpespørgsmål. Hvad du og kæresten har af frie midler og formue er underordnet i forhold til hvordan ejerforholdet er og skal være fremover på dit hus. Uanset du har 1 mio og din kæreste 10 mio så skal hun jo stadig ikke skrives på skødet og det vil være præcis de samme problematikker der vil gøre sig gældende hvis hun går fra dig eller afgår ved døden.

    #202206
    testForfatter
    #202210
    HalliHalloForfatter

    Kære sådanca og trådstarter:

    Hvor har du hørt om at din samlever efter et vist antal år har vundet hævd på din ejendom og dermed kan blive medejer af din uden nogen skriftlige aftaler overhovedet?

    Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft den opfattelse før, så du er den første.

    Lollemichael, der kalder mig for en idiot, vil jeg ikke debattere med, da dette niveau siger alt om denne person og er under lavmålet på et debatforum. Det er nøjagtig samme fremgangsmåde som General Prier plejer at anvender i sine indlæg, når han ikke er enig eller har begået fejl i sine besvarelser.

    #202212
    AnonymForfatter

    Ikke desto mindre
    Det kan godt være at det er uhøfligt at kalde andre for idioter, men det er nu rigtigt at formuens størrelse ikke har indvirkning på rådgivning vedrørende bodeling i et papirløst forhold, ligesom HalliHallo vel egentlig mangler at give den lovede rådgivning, på trods af at hans ønske om private formueforhold skulle oplyses blev imødekommet. Hvor er lavmålet placeret, er det ved brug af skældsord og øgenavne, eller ved at aflokke andre debattører oplysninger om private forhold ?

    Jeg tror HalliHallo er en søgerobot, som scanner internettet for kunders personlige data, formentlig en algoritme kodet af de kinesiske triader for personlig vindings skyld.

    #202240
    HalliHalloForfatter

    Jeg er da ligeglad med hvad mandens formueforhold udgør, men fik oplyst at vi har med en millionær at gøre og en ikke helt uformuende samlever.

    Men hvis den kommende samlever havde en større opsparing og spørger måske var teknisk insolvent, var sagen jo ligesom anderledes.

    Spørger skrev: “mindes at der engang var snak om når man havde boet sammen et vist antal år så var den anden part medejer er dette rigtigt?"

    Jeg er dog stadig meget interesseret i at vide hvor du har hørt dette postulat henne, idet 99,9%af befolkningen ved, at hvis man f.eks ikke står med på et skøde eller er gift, så er der aldrig noget at hente uanset samlivets længde.

    #202290
    HJLForfatter

    Mit bud på den misforståede Info om papirløst forhold som trådstarter har hørt om (handler om arv og ikke bolig)

    http://www.ret-raad.dk/Offices/Hillerod/Private/Articles/Article%20List/Arver_jeg.aspx#.Unp4wLK9KSM

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.