Sparekassen Sj. eller Jyske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • VeritasForfatter
    Indlæg
  • #93952
    VeritasForfatter

    Hej Allesammen og tak for en super informativ side 🙂

    Min bedre halvdel og jeg står skal købe bolig. En andel til 440.000 med anvendelses udg. på 6428,-
    Denne er 102m2 og er på 5 værelser.

    Endvidere har vi et lille lån på ca. 85000,- til nuværende rente på 10%.

    Vi overvejer også at hæve dette lån med 45000,- til et nyt køkken i den nye bolig, så vi med gebyrer her lander på 140.000 ialt.

    Vi taler 100%, altså ingen udbetaling.

    Jyske Bank:

    Boliglån vil være til 5.50% med 100% afdragsfrihed.
    Forbrugslån på samlet 140.000 vil være 8.5% i rente.

    Sparekassen Sjælland:

    Boliglån vil være til 4.75% med 80% afdragsfrihed.
    Forbrugslån på samlet 140.000 vil også være 8.5% i rente.

    Tanken er at afbetale forbrugslån. At få dette ud af verdenen grundet den højere rente.
    I den tid ønskes afdragsfrihed, som nævnt ovenfor, så der kan betales så meget som muligt af på forbrugslånet som muligt.

    Sparekassen Sjælland har en masse gebyrer (Netbank, Visa/Dankort, betaling af Giro via netbank, Hævning udenfor åbningstid), som Jyske bank IKKE har!

    Vi er p.t. kunde i Jyske Bank.

    Hvad kan bedst betale sig?

    Kan det måske betale sig at nappe køkkenet igennem Invita (0% i rente) eller er det med ovenstående infrmationer bedst at samle alt et sted?

    Glæder mig til at høre fra jer 🙂

    mvh
    Veritas

    #202080
    MichaelForfatter

    Er de rentesatser du oplyser fra 2 konkrete tilbud fra de 2 banker?

    #202082
    VeritasForfatter

    Yes sir. Det er det 🙂

    #202084
    VeritasForfatter

    Jyske Bank er nu gået ned på 4.75 også 🙂

    #202086
    MichaelForfatter

    Ja,så er valget vel enkelt nok? Jyske med fuld knald på forbrugslånet.

    #202092
    VeritasForfatter

    Valget er faldet Jyske Bank 🙂 De gik ned på 4.75 da de ikke ville miste os som kunde! 🙂 Endvidere gik de ned fra 12000 i etablerings omkostninger til 8800 🙂

    Det kan ikke understreges kraftigt nok at man skal handle og spille dem op mod hinanden. Acceptér ALDRIG det første tilbud!!

    Tak for dine svar, Michael 🙂 Elsker den her side! 🙂

    #202110
    HalliHalloForfatter

    Veritas skrev: " Tak for dine svar, Michael 🙂 Elsker den her side! :)"

    Nå, jeg troede det Mic du elskede.

    Kan du beskrive hvad du har lært af ham og siden?

    Hvis nu jeg siger, at Danske Bank tilbyder lån til 1,9%, er det så ikke bedre.

    Der er flere der beretter om at de har forhandlet til denne gode rente.

    Hvorfor overvejede du i øvrigt Sparekassen Sjælland, der er en mindre egnssparekasse? Dog har den vist overtaget Fåborg Sp.ks.

    #202118
    VeritasForfatter

    Det kan jeg skam.
    Bare det at han gad tage sig tid til at svare mig er top notch 🙂
    I og med mit spørgsmål gik på det det gjorde har han været mig behjælplig. Det er altid rart at få tingene verificeret 🙂

    Danske bank giver jeg ikke meget for. Har bekendte som ikke har haft heldige udfald efter “ophold" i Danske Bank. Dem holder jeg mig helt fra.

    #202152
    thsvForfatter

    Veritas, helt enig!

    Og den officielle pris hos DB er 4,5-11% for lån til andelsbolig, så igen har HalliHallo ikke styr på sine oplysninger. Jeg har også kendskab til flere kunder, der har fået sat renten op hos DB efter at de er blevet kunder og nu har de en rente langt over f.eks. Nordeas rente for tilsvarende kunder.
    Husk at få bundet din rente op mod Nationalbankens rentesats, f.eks. NIB-renten, så Jyske Bank ikke senere forhøjer din rentesats til samme niveau, som du først blev tilbudt.

    #202156
    MichaelForfatter

    Et andelsboliglån til 1,9% i rente i DB?? Endnu engang glimrer HalloHalli med sin tåbelighed

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/6017-veksling-af-udenlansk-valuta-moenter

    #202180
    HalliHalloForfatter

    Hvordan har ham Michael tid til at sidde at finde nogen af mine gamle indlæg frem, når jeg ikke selv kan gøre det?

    Jeg ved godt at han er på en slags overførselsindkomst, fmt. bistandshjælp, da han altid har god tid fra morgen til sen aften og prøver at besvare bestemte spørgsmål, dog langtfra altid korrekt. ligesom han indberetter folk i tide og utide til Mybanker og forbrugerombudsmanden. Især har jeg også bemærket, at han ofte chatter med de ansatte de ansatte fra Mybanker her på site, forleden med kvinde, andre gange med en anden.

    Det bemærkes, at jeg har den nævnte lave rentesats fra en anden, meget, meget flittig debattør ved navn “test", som nok har skrevet det 100 gange og anbefalet Danske Bank endnu flere gange.

    Jyske Bank er i øvrigt en rigtig god bank, jeg har selv Finansnetbanken, og der kører det rigtig godt over, og specielt glad for, at der ikke er kommet nogen prisforhøjelser efter at Jyske overtog banken fra SparLolland.

    Hvem kan svare på hvordan man finder alle sine gamle indlæg frem, der må da være en speciel knap hvor man kan se sine egne og andres indlæg, når LolleMichael kan?

    #202190
    MichaelForfatter

    Som man kan se af denne tråd

    http://www.mybanker.dk/debat/bolig/7333-totalkredit-nye-priser-paa-realkreditlaan

    så er test’ lån et prioritetslån til ejerbolig og ikke et andelsboliglån som trådstarter efterspørger. HalloHalli har tilsyneladende meget svært ved at se forskel på så elementære produkter.

    #202200
    thsvForfatter

    Enig med Michael!

    Det er ufatteligt at HalliHallo ikke kan kende forskel på belåning til ejerbolig og andelsbolig!
    For øvrigt kan et prioritetslån gøres billigere i handelsbanken, eller hvis det er under 60% i BRFbank.
    Sjovt at HH kommer med den beskyldning mod Michael, når man selv skriver mindst ligeså indlæg, hvoraf de fleste er direkte tåbelige.

    #202202
    testForfatter

    Ja det er et proritetslån jeg har og jeg er stadig glad danske bank kunde med en attraktiv lav rente og mange fordele. Har undersøgt Handelsbanken men forskellen er for lille til at berettige et skift. Faktisk helt ening med Thsv dog er det tydeligt at Michael ikke er en trold.

    #202204
    CartilliForfatter

    Hej Veritas,

    Tillykke med den nye bank:-)

    Vi har selv lige stået i samme situation, og hvad angår køkken. Vi valgte at finansiere købet af køkken gennem banken (pt. har vi en rente på 5,75% over hele linien). Årsagen var, at vi ikke kunne opnå en rabat på køkkenet hvis det samtidig skulle finansieres til 0% i AOP. Hvis I kan få en højere rabat end jeres udlånsrente er sat til, så kan det som tommelfingerregel ikke betale sig at finansiere gennem Invita.

    Håber det hele forløber godt.

    Vh
    Deniz

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.