pantebrev hvor sælger man

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93936
    AnonymForfatter

    Står med et pantebrev på 250.000 i min x ejendom. Vil meget gerne sælge, men det forekommer mig at være en jungle at finde ud af, selvom der er masser af link på nettet, nogle af dem fungere ikke længere, andre har så ikke lige de oplysninger som ellers er søgeordet.. gode råd modtages og måske nogle af jer har erfaringer eller anbefalinger… ?

    #201866
    AnonymForfatter

    er der slet ingen af jer der lige kan pejle mig i den rigtig retning ?

    #201868
    AnonymForfatter

    eller måske fortælle mig om der er noget sted på nettet, hvorfra jeg kan finde mere info eller komme direkte videre til handel med pantebreve ? Min egen Bank henviser til at forsøge at sælge det tinglyste til min x-mand

    #201874
    testForfatter

    Banken vil sikkert gerne gi dig et lån med sikkerhed i dit pantebrev. Fint nok at sælge det men i praksis er det ikke anderledes ind at to tager et lån i din bolig med pantet som sikkerhed.

    #201876
    AnonymForfatter

    Ok,,, men banken anbefaler mig at sælge det til min mand ( vi har begge samme bank ) og jeg det er for at få kappet linket til min x-mand jeg gerne vil sælge det. Så egentlig er jeg bare interesseret i at finde ud af, hvor jeg ellers kan sælge sådan et pantebrev

    #201882
    HalliHalloForfatter

    Hvis din egen bank ikke vil tage det i kommission, og derved øge bankens indtjening, er det nok fordi det ikke er det papir værd det er skrevet på, dvs. at debitor har dårlig betalingsevne eller at ejendommen har en dårlig beliggenhed.

    Sælgerpantebreve udstedes oftest kun, når debitor ikke kan godkendes af sin egen bank, og sælger så er nødsaget til at aacceptere et måske dubiøst pantebrev.

    I øvrigt er der da mange, der opkøber gode og nogenlunde sikre pantebreve…………….

    #201886
    AnonymForfatter

    HalliHallo….det kan godt være du har ret og alligevel, for de opfordrer mig til at sælge det til min x-mand og det er selv samme bank han har…. derudover er min x-mand låst fast af lånet, det er ikke et standardpantebrev… han er låst fast af ikke at kunne optage lån inden for de næste 3 år, uden først at indløse pantebrevet…. værdierne er tilstede i ejendommen. 😉 HalliHallo hvor er de der godt vil købe sikre pantebreve…hvor finder jeg dem ? på nettet, hvad og hvor skal jeg finde dem ?

    #201924
    testForfatter

    Hvis det ikke er et standard pantebrev kan det være vanskeligt at sælge. En simpel Google søgning giver nu flere links til virksomheder der tilbyder at kræve eller formidle køb, men jeg kender ingen af dem.

    Hvis du skylder dun eksmand penge i huset er det en oplagt lejlighed at erstatte dette lån med pantebrevet som jo så bare er sikkerheden for lånet. Du skylder han stadig men nu har han så pant i dit hus. Gælden går ikke væk. Sælger du pantebrevet til tredje part skylder du dårlig denne tredjepart men kan betaling de eks ud.

    #201926
    AnonymForfatter

    Det er min eksmand der skylder mig penge.. pantebrevet skal udbetales seneset jan. 2017 el. hvis han vil sælge sine ejendomme eller optage nye lån… Han kan ikke optage yderligere lån før han har indfriet pantebrevet.

    jeg har googlet, og har fundet links, hvor de formentlig ikke mere eksisterer kontaktformularer virker ikke.

    #201972
    testForfatter

    Og sku lige læse det igen. Du sælger ikke pantebrevet til din eksmand med beder ham om at indfri det før tid. Formuleringen salg er i den forbindelse forkert. Når han indløser pantebrevet har han krav på at få det udleveret. Det er ikke det samme som er salg hvor det overgår til en tredje person.

    Har du forsøgt at gi ham er tilbud f.eks kurs 80? Eller vi du så hellere vente?

    #201974
    AnonymForfatter

    NÅ ok…på den måde…Jeg var blevet rådet til at forsøge at sælge det, og så foreligge det for ham, er der nogle der vil købe det til f.eks. 80 så kan han jo også indfri det til den kurs. Tror uden at vide det, at det står jeg bedst med overfor ham.. Det er den sidste del der mangler i en bodeling der har snart taget 4 år.
    Har lige fundet en side i dag og har sendt materiale,, så får jeg høre om der er interesse… ellers nej jeg vil helst ikke vente, står og kan bruge det til mit hus, der har akutte problemer med taget. Tak for at du gav dig tid til at forklare 🙂 det giver lige lidt bedre indblik i en verden jeg ikke har den store viden om. tak Test og jeg leder måske nok videre på nettet.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.