Andelsboliglån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Michael (142)Forfatter
    Indlæg
  • #93921
    Michael (142)Forfatter

    Hej.

    Jeg er pt igang med at købe en andelsbolig – advokat og bank har godkendt købet. Jeg har lsb og får en forfærdelig dårlig rente på lånet – 100% banklån til 6,45% – det skulle gå lidt stærkt!!!

    LSB har sagt god for lånet men købet er ikke effektueret endnu – så ved ikke om lånet er oprettet da overtagelsesdag først er 01.12.

    Mit spørgsmål er, om jeg på nuværende tidspunkt kan forhandle lån med andre banker? Hæfter jeg allerede for oprettelsesomkostninger?

    Kan I evt anbefale en god bank at henvende mig I ift lån og er det problematisk at LSB har sagt god for lånet – med andre ord: sidder jeg fast i den aftale?

    Jeg håber I kan være behjælpelige med at guide mig lidt.

    Det skal lige tilføjes, at det er en skide god bolig jeg har fundet – altså ift det økonomiske aspekt med forening osv.

    Mvh

    #201700
    testForfatter

    Have singer din låne aftale? Det du gør svare til at du opsiger lånet.

    6,45 lyder nu ikke så ringe endda

    #201702
    MichaelForfatter

    Det giver ikke rigtigt nogen mening at forhandle hvis du allerede har underskrevet lånepapirerne og i øvrigt er 6,45% en udmærket middelrente på et andelsboliglån.

    #201704
    Michael (142)Forfatter

    Mange tak for svarene.

    Har I evt et bud på om det vil være en god idé at benytte sig af swedbanks tilbud:

    Til januar vil de omkostningsfrit overtage lånet til en variabel rente på 4,5.

    Det nuværende lån kan også variere men ikke over de 6,45 de næste 10 år.

    På forhånd tak. Sætter pris på jeres svar.

    #201706
    HalliHalloForfatter

    Michael (142): Når du også har advokat på sagen, så er det meget nemt at få oplyst om du har forpligtet dig til at optage lånet i Lån- og Sparbank, ligesom du jo vide om du har allerede har underskrevet nogle dokumenter m.v.

    Om det kan svare på om det vil være fordelagtigt at flytte til swedbank til januar, er der vist heller ingen der kan svare på, da ingen som bekendt kan spå om renten hverken 1 år eller 10 år frem.

    Alt i alt finder jeg dine spørgsmål lidt søgte.

    #201716
    AnonymForfatter

    I dag har man 14 dages fortrydelsesret på lån i Danske Banker. Det betyder at du inden for 14 dage kan træde tilbage fra en underskrevet aftale uden at du hæfter for oprettelsesomkostningerne. Har banken haft udgifter til f.eks tinglysning mm hæfter du dog for dem.
    Reglerne er nærmere beskrevet i kreditaftaleloven og trådte i kraft i 2010.
    mvh mads

    #201732
    HalliHalloForfatter

    Så fik vi det på plads.

    Tak Mads Laursen, jeg mente bare du hed Ole Laursen, men husker nok forkert.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.