Belånning af grund til 550.000 kr

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Hansen..Forfatter
    Indlæg
  • #93907
    Hansen..Forfatter

    Jeg er ejer af en grund til 550.000 kr, og skylder banken 305.000 kr ( 2. prioritet pantebrev ), en grund må belånnes med 60 %, men da kommunen ellers ikke vil sætte grundene ned i pris ellers skal de jo give grundejerne kompensation sker dette ikke, hvilket betyder at en grund er en sikker investering. Jeg vil gerne belåne den med 500.000 kr, for at kunne få nogle investeringer indfriet, men det er ikke det letteste, hvilket jeg ikke forstår. En bil i Danmark til 500.000 kr må du gerne belåne, og den ved du på forhånd mister i værdi, hvergang du smækker døren i. ? hvori er logikken ?

    #201490
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke du kan belåne den op til 500.000 kr. i banken med ejerpantebrev, må det da være fordi din økonomi er for dårlig set med bankens øjne, idet investering i en byggegrund jo altid vil blive anset som en risikabel investering.

    #201676
    peter holm larsenForfatter

    Forstår ikke dit resonnement. Hvorfor skulle en grund være en sikker investering – det fordre jo at kommunen har en tilbagekøbsforpligtelse på 500.000 kr. og sådan tror jeg ikke det er.

    Hvis du køber en grund til 500.000 kr. og kun kan sælgde den igen for 300.000 kr. hvor er så den sikre investering?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.