Boliglån over 100%

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93891
    AnonymForfatter

    Hej
    Er der nogen der kender til banker eller har erfaring med nogen som er villige til at yde boliglån der ligger over 100 % belåning?
    Jeg er i dag i Nykredit og har et 20 års boliglån på 470.000 og et banklån på 60.000 som også skyldes boligrenovering.
    Jeg ønsker at omlægge disse lån til ét 10 års boliglån og derved spare en masse renteomkostninger.
    Men Nykredit vil ikke være med til dette, med det argument at vores gæld er højere end boligens værdi. Det er et helt forrykt argument idet jeg jo stadig vil skylde det samme og endda minimere deres risiko ved at betale af over 10 år i stedet for 20 år!
    I forhold til en salgsværdi har vi i dag en belåning på knap 110 %, dvs. at den sandsynligvis vil blive bragt ned til 100% efter 1-2 år.
    Min kone og jeg har et rigeligt stort rådighedsbeløb, så det er ikke dette som er afgørende.

    MVH
    SSH

    #201314
    MichaelForfatter

    Uanset om du kalder det et bolig- eller banklån så vil de 10% stadig ligge ud over boligens værdi og derfor reelt være et forbrugslån. Du finder ikke nogen bank i dag som vil belåne en bolig >100% og selvom du meget mod forventning finder én så vil renten på HELE boliglånet være væsentligt højere grundet høj risiko og derved ingen besparelse.

    Eftersom I har et stort rådighedsbeløb så er bedste råd at få afdraget de 60K hurtigst muligt.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.