Boligkredit og erhverv

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93874
    AnonymForfatter

    Vi er et par, der har kig på en landejendom. Jeg er selvstændig, så jeg har mulighed for at lade mit firma opkøbe jorden og udhusene. Stuehuset køber vi privat.

    I den forbindelse overvejer jeg lidt, om en boligkredit (fx BRFs) er den rigtige finansieringsform til erhvervsdelen. Der er dog en enkelt ting, som jeg ikke helt kan hitte ud af. BRF skriver, at en boligkredit kan have en løbetid på op til 30 år. Men jeg skal vel ikke som sådan betale afdrag på lånet? Jeg kan vel godt vælge at indfri hele molevitten den sidste dag?

    Hvordan vil det fungere ift. at jeg jo så ikke har en reel udgift til afdrag på lånet? I firmaet vil jeg kunne sætte penge over på boligkreditten, men da jeg ikke har udgifter til afdrag, så indgår det, jeg indsætter på en boligkredit vel stadigvæk til virksomhedsbeskatning ved årets afslutning? Hvorimod at hvis jeg havde betalt afdrag på et alm. lån, så ville det have været en udgift i virksomheden, som kan trækkes fra før skat?

    Hvis jeg har ret i ovenstående, så taler det jo lidt imod at bruge boligkreditten. Er der en, der kan kaste lidt mere lys over, hvordan det vil fungere?

    På forhånd tak!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.