Hvilket kreditlån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Henrik S.Forfatter
    Indlæg
  • #93872
    Henrik S.Forfatter

    Hej.

    Vi har et F1 lån på 800.000 kr. og et boliglån på 150.000 kr. Huset er vurderet til 1.400.000. kr. Vi vil gerne have boliglånet lagt oven i kreditlånet.

    Hvilket lån kan i anbefale? Vi vil ikke have et afdragsfrit lån. Men har tænkt på et 3.0% eller et 3.5% lån. Hvilket et er bedst på sigt? Og er det en fordel at låne under 80% af vurderingen?

    #201060
    testForfatter

    Belånings grad har indflydelse på bidragssatser men der er forskelige regler. Gå ind på rd brf ogsåvidere og læs.

    Personligt ville jeg nok vælge en F1 eller f5 hos rd

    #201066
    HalliHalloForfatter

    Personligt ville jeg nok vælge 30 årigt lån med afdrag, da det selvsagt er det mest sikre, ligesom du får mulighed for at tjene mange skattefrie kroner, når renterne med tiden kommer op på et normalt niveau igen.

    Hvad ejendommen er vurderet til af det offentlige kan du ikke bruge til noget, idet kreditforeningerne selv vurderer din ejendom, så der kan i nogen tilfælde være meget store forskelle på de 2 vurderinger, og i begge retninger.

    Du skriver: Er den en fordel at lån under 80%? Dertil er svaret: Man kan ikke låne over 80% i en realkreditforening.

    #201080
    thsvForfatter

    Overvej 4% lånet, da den lange rente jo nu er steget ganske betragteligt.

    I det nuværende marked ville jeg dog nok vælge RDs F3T-lån med en startløbetid på 21-24 år, da dette sikrer et lavt adm.bidrag og et pænt afdrag på gælden, mens renten er lav.

    Et almindeligt F3-lån kan også komme på tale, og er det med afdrag, så stiger nettoydelsen ikke voldsomt, npr renten stiger, da afdragene forskydes til senere.

    #201086
    HalliHalloForfatter

    Nå, kan man nu få 4% lån?

    Hvis spørger så havde fået et 3% lån til kurs ca. 100 for et år siden, hvor meget ville han så have tjent skattefrit pr. dato pr. million, hvis han ville omlægge.

    Heraf kan man udlede, at ingen kan spå om renten. For nogle måneder siden skrev de fleste herinde, at der ville gå mange, mange år inden renterne ville stige igen, men disse mennesker tog altså fejl.

    Derfor har jeg hele tiden rådet til at optage 30-årige lån, når renten er så lav.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.