Sparekassen Sjælland vil opsige OK Prioritet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93831
    AnonymForfatter

    Sparekassen Sjælland vil opsiges vores boligkredit, en såkaldt OK Prioritet. De giver som grund at “produktet udgår" og det skyldes de svingende boligpriser, samt at Cibor-renten er under udfasning.

    Spørgsmålet er om de blot kan opsige aftalen med denne begrundelse?

    (Lånet blev oprettet i 2011, og løber over 30 år. Vi har på ingen måde misligholdt lånet. Vi synes det er mærkeligt at banken efter for godtbefindende blot kan opsige vores lån efter så kort tid. Vi har trods alt betalt stiftelsesomkostinger for et lån vi regnede med at have i mange år)

    /qlausras

    #200620
    MichaelForfatter

    Læs jeres forretningsbetingelser som I har skrevet under på

    #200622
    AnonymForfatter

    Tak for indlæg, det var også min første tanke, så det har jeg gjort. Og der står i deres “almindelige forretningsbetingelser" på en eller anden måde noget som jeg kunne tolke i retning af: “Ja, banken kan opsige lånet hvis de har lyst". Men, det kan være jeg ikke forstår det rigtigt, og stadig undrer det mig, at det kan forholde sig sådan. Hvis dette er tilladt, så er det jo en slags bondefangeri, hvor banken “principielt" kan indgå en aftale den ene dag, og så kort tid efter opsige aftalen, for så at score stiftelsesomkostningerne.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.