Nordea Premium status

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • J.O.Forfatter
    Indlæg
  • #93829
    J.O.Forfatter

    Hej

    Jeg er i gang med at låne penge til et hus, og overvejer Nordea Kredit og Nordea Prioritet for den øverste del af lånet.

    Eftersom vi skal låne i alt 2.850.000 har jeg mulighed for at få status som ‘premium’ kunde i Nordea, hvilket giver mig en rente på prioritetslånet på omkring 5,5%. Denne rente er 6,7% hvis jeg er trinnet under (fordel+ kunde). Jeg låner ca. 2.250.000 i kreditforeningen, og 600.000 i banken.

    Et af kravene for at være premium kunde er, at man skylder minimum 2.500.000 i kreditforening/bank. Mit spørgsmål er så om jeg, hvis jeg indbetaler hurtigere på mit 10 års prioritetslån end planlagt, risikerer at ryge op i de 6,7%? Hvis jeg har betalt hele lånet ud er det jo ikke et problem, men hvis jeg bruger lånet som en slags kassekredit, kan jeg jo risikere at komme til at skylde ‘for lidt’ (under 2.500.000), hvorved renten hæves, og når jeg efterfølgende hæver et beløb, så jeg igen skylder over 2.500.000, betaler jeg stadig den høje rente.

    Er der nogen der har erfaringer med dette?

    #200600
    AnonymForfatter

    Det lyder ikke smart. Vent dog med at købe hus til du har råd til det, i hvert fald så du ikke behøver optage et dyrt banklån.

    Lånte penge er forbrug på forventning om en bedre fremtid. Hvis du ikke har haft råd til at spare op til et hus, hvorfor skulle det så blive anderledes ? Der er ikke noget som tyder på en positiv udvikling i samfundet. Det bliver formentlig kun endnu værre.

    #200602
    J.O.Forfatter

    Det var da et dejligt positivt svar… Mener du først jeg har råd til huset hvis jeg kan købe det kontant, eller hvordan?

    Er der nogen, som kan se idéen i at låne til køb af hus, der vil give et bud på et svar på mit spørgsmål?

    #200604
    testForfatter

    i danske bank regnes en boliprioritet på f.eks 800 kkr med et indestående på 600 kkr ud som 1400kkr i “kundegrundlag"

    men ja hvis de mener deres fordels program alvorligt

    #200606
    HalliHalloForfatter

    Hvor har du den rente på 5,5% fra og hvorfor skriver du omkring 5,5%?

    Jeg har for nogen tid siden gennemgået satserne for boliglån og kunne ikke finde noget om det?

    Men hvis du samtidig sparer op til pension, frie midler eller lignende, så opnår du vel samme lave rente, når du når op på et samlet indestående på 750.000 kr.

    Det helt rigtige svar er vel kun en meget kort opringning til din rådgiver væk, eller hvad?

    #200610
    J.O.Forfatter

    Hej HalliHallo

    Renten er fra en snak med rådgiveren, og du har jo nok ret – jeg må spørge rådgiveren.

    #200624
    thsvForfatter

    Det er brutto-tal, der bruges til beregningen af kundestatus.
    I runde tal vil du have:
    RK-lån på 2,3 millioner ialt, inkl. kurstab og låneomk.
    Boliglån 600K
    Modkonto med indestående, først 0 og siden 500K.
    Det samlede engagement vil altås være 3,4 millioner i seneste tilfælde, hvis lånene er afdragsfri.

    Men ellers er problemet vel ret lille, da renten på boliglånet først stiger, når boliglånet er kommet under 200.000 kr, altså 2.400 kr i ekstrarente årligt.

    #200632
    J.O.Forfatter

    God pointe, thsv. Tak for svarene 🙂

    #200654
    AnonymForfatter

    Er kunde i Nordea overvejer at rykke rkd lånet derover, så vil jeg kunne opnå en premium stauts, men rådgiveren har ikke sagt, at renten kan komme fra 6,7 til 5,5% ved et skift.
    J.P hvor kan jeg få informationer om de 5,5%? Kan ikke se det på hjemmesiden

    #200662
    J.O.Forfatter

    Hej Økonomisk

    Som Premium kunde er der bl.a. mulighed for at forhandle renten – spørg din rådgiver, om muligheden er der for dig.

    #200678
    AnonymForfatter

    Hej J.P.

    Mange tak for svaret. Jeg vil forsøge forhandling med banken i forbindelse med skift af kreditforeningslån.

    #201246
    AnonymForfatter

    Hej JP.

    Har snakket med min rådgiver, han siger han kender ikke til den individuelle renteforhandling, men han siger jeg kan blive Premium kunde, hvis jeg skifter RKD lånet over til Nordea Kredit. Enten snakker han udenom eller ved han det virkelig ikke.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.