Sammenligning af realkreditlån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93806
    AnonymForfatter

    Jeg har indhentet tilbud fra 3 forskellige banker på finansieringen af et huskøb. Finansieringen er baseret på rent realkreditlån, idet vi har opsparet de første 20%.

    Ved sammenligningen ser jeg på ÅOP og på bidragssatser. Er det rigtigt forstået at bidragssatser er inkluderet i ÅOP, som dermed udgør det bedste sammenligningsgrundlag mellem lånene ?

    Er der andre parametre der er relevante at overveje ved sammenligninge af lånene ?

    På forhånd tak!

    #200204
    Mr RForfatter

    Den vurdering af din bolig de forskellige RK kommer med. Det har en stor betydning hvor meget du kan lave som RK lån.

    Desuden er den rabat du for ved banken og forsikringselskabet også vigtig

    #200206
    LeocatForfatter

    Jeg kan umiddelbart kun se en fordel i at tage et 3% lån i forhold til 3,5% på grund af:

    D. 29/7-2013:

    3,0% Nykredit med afdrag 30 år: Kurs 95,00
    3,5% Nykredit med afdrag 30 år: Kurs 99,45

    Hvis vi tager kurs 3% / 0,95 = 3,16 % effektiv rente (hvis vi fordeler kurstabet i renten).

    Så burde det være en fordel at tage 3% lånet og betale kurstabet (netto giver det en rente på 3,16 %) i forhold til 3,5% obligationslån…eller har jeg overset noget?

    #200288
    AnonymForfatter

    Tak for gode overvejelser!

    Ved i også om bidragssatsen ved et givent realkreditlån er inkluderet i lånets ÅOP ?

    Hvis det er tilfældet er det vel udelukkende ÅOP, som udgør det bedste sammenligningsgrundlag mellem lånene ?

    I vores tilfælde har den ene bank den laveste bidragssats, men samtidig også den laveste ÅOP og jeg belv derfor i tvivl om hvilket lån der reelt var det billigste.

    #200292
    Mr RForfatter

    Ja bidrags satsen er med i ÅOP.

    Det er dog ikke sikkert den er på baggrund af den endelige vurdering.

    Er det blot beregninger du har modtaget eller har du fået vurderet din bolig af alle RK og fået lavet lånetilbud ?

    #200294
    AnonymForfatter

    Ok, tak!

    Det er beregninger jeg har modtaget gennem bankerne, men jeg ved at i hvert fald det ene realkreditinstitut lavede en (skrivebords)vurdering af boligen, så her må værdien være retvisende.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.