Bedste lån til 450000 kr i fast ejendom.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93803
    AnonymForfatter

    God dag.

    jeg står i den situation, at jeg er ved at købe ny fast ejendom til 1500000 Kr, og ligger ved samme lejlighed en udbetaling på 1 Million. Jeg går pt med tanker om at at optage et 15 Års fastforentet lån, men kan se at kursen ligger skidt. Er der andre anbefalinger. Der er rigeligt med luft i privat økonomien, men da jeg har andre projekter som af og til skal bruges likviditet til, hvis jeg gerne afvikle lånet så hurtigt så muligt men også have luft hvis der skulle ske andre uforventede ting. Jeg har ovevejet priotetslån / Konti da jeg selv efter ubetaling vil have ca. 300000 stående et par måneder efter.

    Min umiddelbare priotet er at betale lånet så hurtigt tilbage som muligt.

    Min indtægt ligger 600000 årligt ink fri bil etc og min alder er 30 År.

    Jeg er pt kunde i Danske Bank.

    Hvad vil i anbefale i min situation.

    #200186
    AnonymForfatter

    Skift bank. Danske Bank giver en lille service til gengæld for store gebyrer og høj rentemarginal. Banken er værst for mindre kunder, men segmenteringen i kunder efter indtægt er i sig selv anstødelig og de bør rammes på deres indtjening.

    Det kan knap nok betale sig at have penge stående og samtidigt låne andre. Mon ikke det er bedre at låne penge den dag du rent faktisk skal bruge dem.

    #200188
    Mr RForfatter

    Jeg anbefaler du ignorere tjep først og fremmest. Der er intet i vejen med Danske Banks priser, det er selvfølgelig altid en god ide at indhente tilbud flere steder fra.

    Prioritetslån er en god måde at beholde rådigheden over de penge du indbetaler på lånet.

    Du kunne jo evt lave 50%/50% 20 årigt 3% lån og et prioritetslån.

    #200190
    thsvForfatter

    Jeg anbefaler, at du ser bort fra MR R’s kommentarer, som er helt sorte ved et lån på blot 450.000 kr, er et realkreditlån på det halve helt uopnåeligt!

    Jeg ville skifte bank fra danske Bank, da de er kendt for at aftale en rente, når man låner pengene og så senere skrue tillægget op. Kender flere andelshavere, der har lån i DB til rente på over 8%, hvor de som kunde i f.eks. Nordea ville ligge på 4,95% (og Nordea har ens rente for alle kunder med samme fordelsprogram).
    Med en fleksibel økonomi er prioritetslånet nok det bedste og billigste alternativ er Handelsbanken med renter ned til ca. 1,5% og mulighed for renteloft i 5 år.

    #200196
    Mr RForfatter

    THSV – Kom så med de beviser for at DB er dyrere end Nordea:). Det er tydeligt at du ikke kender til prissætningen for banken så hvorfor overhovedet udtale sig ? Danske Bank og Nordea prissætter på stort set samme måde forskellen er bare at DB generelt har bedre rabatter til Helkunder af en hvis størrelse.

    Ud over det har du en pointe i at lånet måske er for lille til at dele det op i to, men det er jo en personlig holdning.

    #200198
    OBSForfatter

    Schibbye:

    En prioritetskredit lyder for mig som det rigtige i din situation. Lånet er relativt lille i forhold til ejendomsværdien, der er luft i økonomien til rentestigninger, og du vil gerne have mulighed for at have rådighed over pengene samt afdrage dem hurtigst muligt.

    Jeg har selv en prioritetskredit i Danske Bank som eneste boligfinansiering, og har indtil videre ikke oplevet det som thsv beskriver, at de hæver renten. Men jeg ville da nok indhente tilbud fra flere banker, så du får en fornuftig pris og rentesats.

    Se eventuelt også Mybanker’s liste: http://www.mybanker.dk/sammenlign/bolig/boligkredit/
    Du skal dog være opmærksom på at hos Nykredit, som ligger i den øverste del af listen, betaler man også en løbende provision af den samlede låneramme (ved ikke om andre banker også benytter sig af det). Det fremgår dog ikke umiddelbart, men står i rentetabellen på deres egen hjemmeside.

    #200212
    AnonymForfatter

    Forlad Danske Bank, hurtigt.

    #200236
    testForfatter

    jeg mener ikke man ska skifte bank basseret på useriøse råd som “jeg har hørt at"

    personligt skifte jeg væk fra danske bank for ca 20 år siden da de var fordyre til mit behov og tilbage for 2-3 år siden hvilket jeg ikke har fortrudt.

    jeg har en boligprioritet i danske bank og de er på ingen måde løbet fra den aftale

    #200246
    AnonymForfatter

    For rigmænd er Danske Bank er ikke dyrere end andre banker, men Danske Bank er moralsk anløben. De forlanger særlige privilegier for sig selv i kraft af deres størrelse, statsgarantier fra nationalbanken betalt med skatter tvangsinddrevet hos småkårsfolk, der samtidig som småkunde i Danske Bank får markant dårligere vilkår end de øvrige.

    Jeg opfordrer alle kunder i Danske Bank, uanset engagementets størrelse, til at forlade institutionen. Manglende indtjening eller tvangsopløsning i mindre enheder er vel de eneste muligheder vi har for at få retfærdigheden til at ske fyldest.

    #200252
    Mr RForfatter

    Ok det er åbenbart ikke vigtigt at holde sig til sandheden tjep

    #200256
    AnonymForfatter

    Mr R:

    Jeg holder mig nøje til sandheden, hvad Danske Bank angår er jeg endda meget fair. Danske Bank er ikke dyrere end andre banker, såfremt man er velhavende, men de behandler mindre kunder usselt og det mener jeg alle deres kunder bør tage anstød af og straffe dem på bundlinien.

    Der er vel ingen som stadig er i tvivl om, at Danske Bank har fået særlige privilegier, alene i kraft af bankens størrelse og muligvis pga. ejerforhold. Er det det som du finder usandt ?

    Jeg har været loyal kunde i DB i mange år, alligevel bliver jeg pga. min beskedne indtægt kategoriseret som uønsket og pålægges ekstra gebyrer til fordel for inkompetente direktørers mammutpensioner og storkundernes benefice.

    #200258
    Mr RForfatter

    Nej tjep det er dig der har reddet gratis på bekostning af kunder med et større engagement i Danske Bank.

    Danske Bank har været den billigste bank i årrække for kunder der kun ville have en lønkonto. De kunder som har flere forretninger i Danske Bank har betalt for at de kunder der kun har en konto.

    Nu begynder du at tale om princip osv. og folk skal forlade Danske Bank, sikke en gang vås.
    Danske Bank er ikke dyrere for små kunder end så mange andre banker, de har blot justeret deres priser.

    Det er jo direkte løgn at småkårs folk har betalt for bankpakkerne via skat. Ingen borger har betalt en krone for bankpakkerne. Derimod har bankerne internt betalt en masse for de banker der er gået fallit og da Danske Bank har stor størrelse har de betalt langt mere for det end andre banker.

    Det er så tydeligt at du har læst Ekstrabladet, men ikke har gidet egentlig at sætte dig ind i tingene.

    #200272
    HalliHalloForfatter

    Tjep og Mr R:

    Jeg syntes at I har debatteret Danske Bank før og med de samme argumenter.

    Hvad nyt står der da i Ekstrabladet om denne bank?

    Det korte af det lange: Danske Bank indfører abonnementsgebyr på knapt 500 kr. i morgen om en måned, et gebyr du ikke kan slippe udenom medmindre du har et engagement med banken på 750.000 kr.
    Selv hvis du har dette er der ikke mange fordele at hente, da du stadig skal betale 10 kr. pr. hævning med dit MasterCard i fremmede automater og vel 5 kr. for et almindeligt hævekort.

    Burde hævninger ikke være gratis, når man betaler et så højt abo.gebyr? Det syntes jeg personligt det burde, når man kan få alt dette gratis i mange, mange andre banker, f.eks. i FinansBanken? Og vel at mærke uden at betale et grundgebyr på ca. 500 kr.

    #200278
    AnonymForfatter

    Tjep

    Danske Bank gider da heller ikke private banking kunder

    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article5765293.ece

    Schibbye :

    Debattøren thsv har ridset de mest fordelagtige alternativer op for dig.
    Du bør derfor forfølge hans råd

    #200280
    AnonymForfatter

    Mr R:
    Nu var det ikke lige bankpakkerne jeg hentydede til, skønt de vel også blev dikteret af Danske Bank. Når deres forhandlingsmodpart var Lene Espersen kræver det vel ikke alverden at få sin vilje.

    Det var mere den seneste oplysning om nationalbanken som stillede sikkerhed specifikt for Danske Banks gæld i USA. De penge som blev låst til det formål kommer fra danske skatteydere. Det var vel ret tilfældigt at pengene ikke kom til udbetaling.

    http://www.business.dk/oekonomi/nationalbanken-holdt-danske-bank-i-et-jerngreb

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.