4 % til F5

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93787
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi sidder i dag med et 4 % lån, restgæld 1.675.000 kr. restløbetid 27 år.

    Vi overvejer kraftigt at gå over i et F5 lån med afdragsfrie muligheder. Jeg har på BRF regnet på et F5 lån med nogle afdragsfrie perioder i starten af lånet. Efter de 5 år vil restgælden være den samme, som den vil være med vores nuværende lån, omkring 1.470.000 kr. Men forskellen ligger i ydelse efter skat. Her vil vi sammenlagt over de 5 år, have sparet omkring 140.000 kr. Disse penge vil vi løbende bruge til at afdrage på Billån og Energilån, som vi så kan være ude af efter ca. 3 år.

    Ulempen er selvfølgelig at man ikke ved hvordan verden ser ud om 5 år. Vores skræk er hvis renten f.eks. er steget til 8-10 %. Så kommer vi i problemer med en restgæld på omkring 1,5 mill.

    Som jeg ser det er det fornuftigt at omlægge, da vi bruger besparelsen på ydelsen til at afdrage dyrere bankgæld. Ser i nogle ulemper i det, udover det med krystalkuglen om 5 år…… ?

    #200028
    testForfatter

    hvor meget skal rente stige for at de 140000 kr er væk igen?

    ulemper kun omkostningerne hvad er besparelsen før skat ? hvor meget af besparelsen på afdragsfriheden? Hvad er besparelsen hvis du vælger uden afdragsfrihed?

    det var nok nået af det jeg ville spørge om for at træffe beslutningen

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.