Hvis vores hus vurderes højere kan vi da indfri banklån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93782
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg er lidt i vildrede ifht disse lån – Min kæreste og jeg købte forrige år et hus til 1,3 million og skulle bygge om for ca 700.000. Alt går planmæssigt men nu siger en kammerat til mig at jeg skal jo sørge for at min vurdering af ejendommen ved ‘færdigmelding’ fastsættes så kreditforeningslånet’s 80% vil være nok til at kunne afbetale hele banklånet(byggekreditten) så vi KUN har kreditforeningslånet.
    Kan man det? Vi havde jo lidt satset på en vurdering der måske hed omkring 2,5 million når vi er færdige så de 80% belåning i kreditforeningen var 2 millioner værd(samme beløb som huset incl ombygning står os i).
    Det ville jo være FANTASTISK hvis man ‘kan gøre det sådan’ men jeg er ikke ret klog på disse ting eftersom det er første gang vi ejer en ejendom. 🙂
    Håber nogle kan kaste lidt lys over det for mig?

    Derudover – skam vi så omlægge lån til den tid igen?

    På forhånd tak.

    #199908
    thsvForfatter

    ja, efter en større renovering kan man sagtens få revurderet sin ejendom til ny handelspris og få belåning udfra denne. Selv efter de gamle RK-regler kunne en ombygning føre til tillægsbelåning.
    Jeg tvivler dog på, at der vil blive vurderet til 2½ millioner, så meget er boligpriserne ikke steget de seneste år.

    I kan ligeledes om 2-3 år få revurderet ejendommen igen, og igen lægge om, hvilket kan give mening, hvis renten er anderledes til den tid, ved et realkreditlån på 2 millioner kan selv renteændringer på 1% være værd at forfølge.

    I skal enten omlægge lånene, eller opnå et tillægslån, det er umuligt at vejlede jer om dette, uden at du skriver lidt mere om nuværende belåning.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.