billigste fastforrentet andelsboliglån ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93756
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne lave en låneomlægning af et 3 år gammelt fastforrentet andelsboliglån på 500.000 kr (rente 8,75%) i danske bank.
    Hvor gøres det billigste ?
    På forhånd tak for hjælpen.

    #199362
    HalliHalloForfatter

    Har du set at der er noget der hedder boligfinansiering nedenfor på dette site, og der kan man søge på Andelsboliglån?

    Men ellers man generelt altid kontakte en håndfuld banker og anmod om individuelle priser ud fra netop ens samlede engagement.

    Jeg har selv herinde forsøgt at få oplyst hvem der tilbyder det billigste realkreditforeningslån, men ingen kan hjælpe om sådan noget, så må nu selv finde ud af det ved at rette henvendelse til de forskellige udbydere.

    #199374
    AnonymForfatter

    Thomas

    Her er et par forslag på hvad du efterlyser

    Swedbank og Handelsbanken er blandt nogen af de bedst kapitaliserede banker i Europa
    Dermed en mindre risiko for prisstigninger når bankerne til at kapitalisere sig yderligere

    Ca. halv pris af hvad du giver i fidus banken pt.

    http://www.swedbank.dk/privat/boliglan/bolig-i-danmark/index.htm
    http://www.swedbank.dk/idc/groups/public/@i/@sbg/@ib/documents/article/cid_1204574.pdf

    Under priser og rente satser
    (PrioritetsLån Andelsbolig – rentesatser)

    http://www.handelsbanken.dk/shb/inet/istartda.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=&navid=Privat&sa=/SHB/Inet/ICentDa.nsf/Default/q1CDD16C82D412655C125698200344AE5

    Så helt klart at det det vil klinge i kassen (besparelse) hvis du
    investerer lidt tid i at ringe rundt.

    #199440
    AnonymForfatter

    Nu er det bare ikke alle banker der tilbyder fasterenter og hvis det gør, kan sig sagtnes være dyre fordi de reelt ikke ønsker fasterente andelsboliglån.

    #199444
    Mr RForfatter

    Vbturbo dit indlæg er fyldt med fejl.

    For det første er det ikke fastrente lån de tilbyder der hvor du har linket til.

    For det andet er de ikke billigere end andre banker.

    Det handler bare om hvad rente man kan forhandle sig frem til.

    Men det er jo ganske normalt med dine fejlbehæftede indlæg.

    #199446
    thsvForfatter

    MR R, du har vist ikke læst linkene til Swedbank og Handelsbanken.
    Swedbank tilbyder ens rente til alle på 4,5%, det er kun et spørgsmål om de vil have en som kunde!
    Handelsbanken har et ganske kort interval for rentesatserne, og du kan låse renten i op til 10 år til en rente på 5,41-5,61%, og ellers er der rentesatser til under 4% ved et år eller ren variabel rente. Det er ikke mange banker i Danmark, der kan konkurrere med disse renter, jeg har kendskab til flere kunder hos Danske Bank, der betaler over 8% på ders andelsboligkredit, selvom de aldrig har misset en betaling eller trukket over maksimum.

    #199448
    Mr RForfatter

    hvad er det jeg ikke har læst ?

    #199450
    Mr RForfatter

    De kunder der kan låne til 4,5 % i Swedbanken og Handelsbanken for også den lavest rentesats i de andre banker.

    Hvis vi skal bruge DB så er deres laveste rentesats på 4,5%

    Men igen her taler vi om variable lån

    #199452
    thsvForfatter

    Fastrentelån til andele er oftest meget dyre og besværlige at komme udaf, og kan bestemt ikke sammenlignes med realkreditlån, hvor der er kursgevinst ved stigende rente.
    Førhen var Danske Bank faktisk billigste mulighed for et fastrentelån til andele.
    Du kommer dog ikke ned i halv pris af, hvad du betaler nu, specielt ikke, hvis man kigger på den samlede ydelse indtil lånet er betalt tilbage, inkl. alle gebyrer.
    Bemærk kravet hos Handelsbanken om de nyeste vedtægter fra 2010, der sikrer at banken kan tage pant direkte i andelen, ellers vil de ikke yde dig lån.

    Swedbanks renteudvikling kan ses her:
    http://www.swedbank.dk/idc/groups/public/@i/@sbg/@ib/documents/article/cid_1205057.pdf
    og lige præcis Swedbank har været kendt som billigste rente på andelsmarkedet de seneste 4-5 år.
    De 4,35% gældende fra sept. 2009 og til 9. maj 2011 var bestemt en meget konkurrencedygtig rente, og ingen af de store banker kan konkurrere med den nuværende rentesats på 4,5%.
    Samtidigt er stiftelsomk. på 3.000 kr blandt de laveste på markedet.

    #199458
    AnonymForfatter

    Mange tak for indsigtsfulde svar, så er der noget at gå i gang med. Tak

    #199460
    Mr RForfatter

    THSV

    Ingen påstår at der er noget i vejen med Swedbankens tilbud.

    Jeg retter bare Vbturbos meget fejlbehæftede påstande ellers kunne folk jo havde den opfattelse at han faktisk ved hvad han taler om.

    #199478
    AnonymForfatter

    MR

    Uddyb venligst mine fejlbehæftede påstande ?

    Og igen lad være med at svare udenom ! bare beskriv hvad der falsum i mit forslag

    ————-

    #199488
    AnonymForfatter

    Ja MR du er meget tavs hver gang en debattør beder dig om underbygge dine udsagn
    og belære resten af almenvellet her på sitet med din dybe indsigt i økonomi

    Det grænser tvangs physkotisk stalking med dine evindelige substansløse indlæg og de
    er ved at være trættende

    —–

    Ja vi ved godt alle sammen at du er ansat i RKD
    og har en rig far som har kautioneret får dit postulerede andelsboliglån til 3%
    samt at din kæreste er bank ass.

    Fat det dog at iøvrigheden har ytringsfrihed og at du har til at være uenig
    (hvilket du jo også er i 99,9 % af alle tilfælde)

    men det berigtiger dig ikke til din konstante substansløse tilsvining af stort set samtlige debattører som enten læser nationen eller er kritiske ifht. Danske Bank og tilhørende koncern (finansielt supermarked)
    der kommer med et forslag (godt / mindre godt)

    —–

    Hvad med at starte på /prøve med at underbygge / argumentere dine indlæg som længe har grænset til
    det intelligensbefriede ? (altså bare noget med en lille smule substans ,men du evner måske ikke ?)

    Når nu niveauet er så langt under din vismandsgrad i økonomi ! hvorfor ulejliger du så ?
    altså den konstante nedrakning af resten af os uvidende idioter ?

    Måske på tide og stikke piben lidt ind ?

    #199490
    AnonymForfatter

    Thomas Andersen

    Ja min pointe er at du må prøve at ringe lidt rundt (og forhandle hvis du ellers er godt ved muffen) Og nej jeg skal straks afvise at der er ½ pris på din ydelse men med lidt indsats
    har en god mulighed for at få renten dernedad

    thsv giver som altid et par gode realøkonomiske tips med på vejen (og som han også redegør for – vær obs. på omkostninger ved omlægning/skifte)

    Held og lykke med det

    #199492
    AnonymForfatter

    Takker vbturbo

    Går i gang imorgen 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.