Totalkredit, Nye priser på realkreditlån.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 99 i alt)
  • Indlæg
  • #199140
    Mr RForfatter

    Top-1 til din info så kan du kun bruge ca. 1% af det som vbturbo skriver.

    De 99% er totalt vrøvl.

    #199142
    AnonymForfatter

    MR

    Spændt på at læse dit svar til HalliHallo -;)

    #199144
    AnonymForfatter

    Mr. R, jeg synes bare vi skal lade VBturbo konvertere og bankskifte sig langt ind i helvede. Han fortjener det!

    De fleste af VBturbo’s påståede fakta er åbenbare falsum’er, og det eneste der for mig står som et indlysende faktum er, at manden op sigt kommer til at gå glip af enhver form for besparelse med sin evindelige shoppen rundt.

    Det hele drukner i konverterings- og omlægningsomkostninger, og det manden i hvert fald ikke har indset er, at hans “exit-strategi" i virkeligheden er blevet en “omvendt indlåsningsfælde", en slags “udlåsningsfælde". Skiftet fra prioritetslån til realkreditfinansiering er langt mere gebyrtungt end skiftet fra realkredit til prioritetslån. Så det manden de facto har gjort er, at brænde sine broer!

    Hvis, eller skal vi sige når, VBturbo en dag fortryder sit skift til prioritetslånet (når fundingmarkedet for de svenske banker enten bryder helt sammen eller belastes af stærkt stigende risiopræmier), så kommer han til at betale en bunke af gebyrer og omkostninger for at komme tilbage til den billige og klippefaste danske realkredit.

    Faktum er, at en bank, der overvejende funder sig ultra kort, og kun ser 3 måneder frem på størstedelen af boligmassen, den bank er langt mere sårbar, end danske de danske realkreditinstitutter (som vel har en gennemsnitlig refinansieringshorisont på omkring 5 år på tværs af alle låntyper.

    For mig at se er Handelsbanken lige nu ved at bygge et setup op i Danmark, der er mindst lige så slemt som den helvedesmaskine Danske Bank fik konstrueret i Irland.

    Irland har med al tydelighed vist, at man ikke skal jagte markedsandele for enhver pris, og det kommer handelsbanken til at indse indenfor en overskuelig årrække.

    #199146
    AnonymForfatter

    GP

    Hvad er falsum vedr. realkreditten som jeg har beskrevet ?

    <>

    og formoder at du taler i datid nu når du siger at realkreditten er billig og klippefast.

    Den opfattelse tror jeg vist du står ret alene med nu når de boligejere som ikke lige
    har kassen til at rykke < 60% intervallet skal til at begynde og hoste alvorligt op i den mdl. udgift.

    Ja da og de variable bidragssatser og kursskæringsgebyrer +++ gør realkreditten klippe fast og pålidelig og troværdig ?
    Ja enhver ved hvad de kan regne med ved aftalens indgåelse ? og selvfølgelig sober behandling og reel klage mulighed ?

    Realkreditrådet sanktionerer de institutter som behandler kunderne useriøst når de dribles op i
    de "lidt dyrere intervaller" (hvor bor du ? i DK kan det i hvert fald ikke være)

    ——————————

    Og at jeg skulle være kvartals konverter , langt ude – synes du ikke selv det ?

    Og hvis din profeti vedr. alle svenske banker i DK med Handelsbanken som primær driver er det
    nye Freddie Mac !
    ja men så er dansk økonomi da på vej til helvede med alle de kunder som befinder sig
    i den risikable svenske bank sektor (Specielt med alle dem som er i Nordea)

    Jeg formoder at du i dit næste indlæg singler Handelsbanken ud (og resten af de svenske banker alligevel ikke er så problematiske)

    Danske banker i er super forfatning nu og udgør absolut ingen samfundstrussel
    Kreditklemme og ågerrenter er det rene pure opspind ?
    Danske banker har forstået at de har en samfundsfunktion og er realt samfundsaktiv når
    når de yder så et kæmpe stort bidrag til at skabe vækst og stimulerer danske økonomi ?

    (eller mente du vækst dræber – fordi de plyndre danskerne og virksomhederne ?)

    Jeg forstår det sådan at det nu kun er Handelsbanken med de gode priser der er problemet ?
    Danske Banks efterfølger ?

    #199148
    Mikey 68Forfatter

    Top-1: Forstår jeg dig ret, at jeres bank har foreslået jer at hæve pensionen og betale af på jeres realkreditgæld?

    Altså private opsparinger der ophæves i “utide" – det vil sige i betaler 60% og knap 50% (rate og kapitalpension henholdsvis) i afgift – for så at afdrage på et realkreditlån, som trods forhøjede bidragssatser stadig må betegnes som et relativt billigt lån?

    Med mindre i er belånt til langt over insolvens, så forstår jeg ikke lige logikken i det råd må jeg indrømme (altså udover banken får scoret en masse gebyrer) 😮

    #199150
    AnonymForfatter

    Og til din oplysning

    jeg var 5 år i det udmærkede RKD – Lige indtil Ejvind Kolding syntes at det var på tide og
    røvpu…. de danske boligejere !!!

    Herefter Handelsbanken (tog dig på ordet om konkurrencedygtig bank)

    <>

    Nej du! det holder simpelthen ikke vand (du er jo så langt ude mand !!!)
    så langt ude at det rabler for dig.

    pt. har det kostet mig 7500 kr. så drop bare dit forkvaklede vås

    #199152
    Mr RForfatter

    Vbturbo

    Det danske realkredit system er bund solidt og meget meget billigt.

    Jeg vil gerne havde du finder et land hvor man kan låne billigere end via det Danske Realkredit system?

    Vi taler om et af det mest solide systemer i verdenen. Til dato har ingen mistet penge på at købe realkreditobligationer og derfor er obligationerne enormt billige:

    1 årige obligationer til 0,3%
    30 årige til 3% med kurs næsten 98.

    Hertil kommer et administrations gebyr på mellem 0.3 og 1% i tillæg, som går til RK institutterne.

    Alt efter belånningsgrad og låntype.

    #199154
    AnonymForfatter

    MR

    <>

    Her er vi fuldstændigt enige (for en sjælden gangs skyld)

    Ingen problemer med de bundsolide realkredit obligationer – og ja investorerne har stor tillid
    til systemet.

    ————————-

    Der hvor enigheden hører op – er vores grundlæggende opfattelse af hvordan bankerne
    smadrer tilliden til RK’en set fra kundens synspunkt!

    Renten som kunderne betaler er jo ikke problemet ! tværtimod

    #199156
    AnonymForfatter

    VBturbo, nej du forstår ikke ret meget, det er vi efterhånden mange, der er udmærket klar over.

    Og du forstår da slet ikke det danske Finanstilsyn og den svenske Finansinspektionen har store bekymringer om banker, der funder langfristede fordringer hos kunderne ultra kort. Du forstår ikke, hvorfor 3-måneders funding pludselig kan blive dybt problematiske i markeder, hvor der er et skift til det værre. Og du forstår ikke, på et aggregeret niveau hvorfor en gennemsnitlig løbetid på 5 år i fundingen i Realkreditinstitutterne er noget sikrere end banker, der funder meget store boligudlån i Danmark, Norge og Sverige med ultra kort Funding på kun 3 måneder.

    Jeg ser en overhængende fare for, at det svenske Finanstilsyn kommer med et pålæg, der tvinger Handelsbanken ud i længere Funding og større kapitaldækning. Når det sker, kommer priserne i ind- og udland op!

    Og i forhold til skifteomkostninger, så er det jeg siger til dig, at den påståede skifteudgift på 7.500 (jeg har grundlæggende min tvivl om din sanddruelighed) er langt mindre end den udgift du kommer til at betale den anden vej. Så din såkaldte “exit-strategi" lyder nærmere som en “grexit-strategi", nemlig, at du sidder tilbage med et valg mellem pest eller kolera.

    Men god vind med at konvertere og bankskifte din privatøkonomi til døde!

    #199158
    AnonymForfatter

    GP

    Ja man fornnemmer indlånsnings påvirkningen går dig på og jeg formoder at det må være træls at sidde tilbage på peronen til overpris

    Iøvrigt snakker du uden om ! og faktisk er dit monotone sludder ved at være trættende at læse

    Her på falderebet ! Nej du har bestemt ikke grund til at betvivle min “sanddruelighed" HYKLER

    God vind i RKD

    #199160
    AnonymForfatter

    Og alle os der solvente med friværdier og som kan betale fuld ydelse – vi ved godt at generalens analyse af kort rente funding / Cibor er noget forvrøvlet sludder
    Specielt når kreditkvaliteten hos stærke kunder med en lavere gæld slet ikke trækker ned i likviditetsregnskabet i samme grad som han jo gør en stor dyd ud af
    at manifestere

    Og de fleste af os kan også godt se at manden snakker udenom hele tiden (falsum og fakta) vedr. realkreditten
    man spørger i øst og manden svarer i vest

    #199162
    HalliHalloForfatter

    Trådstarter (Top1) skrev sådan i går:

    “Meget frem og tilbage i debatten 😀

    Snakkede med min bank og løsningen for vores del er at hæve hele vores pension og proppe det i totalkredit da dette nu seriøst kan betale sig i længden.

    Plus så bliver man ikke rippet i statens modregninger i pensionen senere så hellere betale de 60% for at få dem ud nu end de 67-74% der er udsigt til om 30 år.".

    Jeg må have fat i min bank, da det så måske også kan betale sig for mig at ophæve min pensionsordning fremfor at låne i realkreditten.

    Det havde jeg slet ikke tænkt på Top1, så mange, mange tak for rådet.

    Det undrer mig nu bare, at nogen overhovedet sparer op til deres pension, når det ikke kan betale sig længere.

    Til Turbo/Prier (èn og samme person): Hold nu oppe, nu er det ikke sjovt længere………

    #199164
    AnonymForfatter

    Ja HalliHallo – bliv du bare ved med dit profil gejl -;)

    Og du har fat i det rigtige (hæv pensionens ordningen – det andet er for usikkert)

    ——————————————————————–

    Den danske bank sektor – altså dem med de seriøse udlåns gearinger -;)

    vores vismand er måske alligevel på vildspor

    Måske manden med den livlige fantasi skulle læse lidt med her inden han også sidder tilbage
    på perronen “indlåst" (profeten tog fejl) med sine muligvis værdiløse Bank aktier

    Citat: sakset fra Berlingskes kommentar sektion (flere med en sund skepsis)

    http://www.business.dk/finans/politisk-uenighed-paa-vej-til-at-splitte-sifi-lov

    <>

    Men Freddie Mac teorien holder måske alligevel -;) altså at RKD i fremtiden virkelig går til vaflerne hos kunderne ….

    #199170
    HalliHalloForfatter

    Top 1 fik det råd af sin bank, at han skulle opsige sine pensionsopsparinger og afdrage på sit kreditforeningslån, men jeg har fået det modsatte råd i min bank.

    Hvem har så ret? Nu bliver jeg helt forvirret.

    Er der slet ingen på sådan et forum, der ved hvilket realkreditinstitut, der er billigst i dagens Danmark?

    Hvis der kun sidder 4-5 mand, vbturbo, generalen, test, michael, ole lauersen, mr R, herinde, så forstår jeg det selvfølgelig godt, men der er vel flere brugere end dem? Kom ud af busken, hvis nogen ved noget om min spørgsmål. Tak!

    #199206
    Mikey 68Forfatter

    Umiddelbart synes jeg det lyder som et dårligt råd. For at Top 1 kan opsige sine pensionsopsparinger, så må der være tale om private opsparinger (altså ikke arbejdsmarkeds pensioner) – med mindre han er i pensionsalderen; men det lød ikke sådan på formuleringen.

    Dvs. der er indbetalt på ordningen og opnået omkring 40-50% i fradrag på indbetalingerne, hvis det er fornuftigt sat sammen.
    Ratepensionen koster 60% afgift at få udbetalt i utide – og i år er der rabat på kapitalpensionen, så her er tallet 49,82% (plus bankens gebyrer for dette naturligvis)…

    Så i runde tal tabes der ca. 10% på at få dem udbetalt i utide og det skal så ses i forhold til at pengene skal bringe gælden ned på et realkreditlån, som sandsynligvis ikke er over 5%…

    Så med mindre jeg overser noget indlysende, eller der er problemer med at betale terminerne, så kan jeg ikke se hvordan det kan være en fordel for andre end banken at gøre det?!?

    HalliHallo: Har du prøvet mybankers sammenligning på forsiden: https://www.mybanker.dk/#houseloans?
    Der kan jo ikke gives et generelt svar på spørgsmålet – det afhænger jo af ejendomsvurderingen, restgælden, den ønskede løbetid osv

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 99 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.