Totalkredit, Nye priser på realkreditlån.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 99 i alt)
  • Indlæg
  • #199074
    AnonymForfatter

    GP

    Jeg har haft 3 forskellige banker indenfor de seneste 2 år (det kalder man at være mobil)

    Jeg tester / indhenter tilbud med jævne mellemrum (ligesom at kigge tilbudsaviser)

    Jeg surfer banker som det nu engang passer mig!

    Jeg finder pt. ikke bedre priser lige nu

    1,23 % på 1,2 mill kr.bolig prioriteten ( og mener at der er 1,85% prioritetskreditten)
    3,95 % på 300.000 kr. budget kontoen

    3,75 % på 2,7 mill kr. på byggekreditten.

    Modsvarer jeg med i alt 1 mil kr. i friværdi , likviditet på kontoen og opsparing.
    Jo jeg finder priserne tilfredsstillende.

    Igen jeg er ikke naiv og som du måske har bemærket følger jeg med i nyhedsstrømmende!
    og tager pejling af de forskellige trends.

    Så længe priserne passer (modsvarer min risiko) ja så kan jeg da ikke andet at anprise Handelsbanken!

    Rykker denne balance sig , jamen men så er det på tide at komme videre!

    Nu kom det frem at
    >>
    Det er kun banker i Holland, Luxembourg og Belgien, der er billigere end de danske.
    >>

    Og når der i nærmeste fremtid kommer lovgivning på ret til konto(i) i alle EU lande
    ja så spejder jeg da også i den retning!

    Erfaringen med Danske Banke , Realkredit Danmark og Danica søger for at man lærer lektien!
    hvad rente og indlåsningstrippet er for en størrelse (specielt den såkaldte produktsælger kvalitet! og alle de tabsgivende oplevelser !!!)

    Mobilitet og solvens betyder alt (deraf bedre priser)

    Er vel det alle bank kunder bør gøre ?

    ——————————————

    Vedr. Realkreditten

    >>
    Dit hårde angreb på dansk realkredit og den overdrevne forherligelse af de svenske banker holder simpethen ikke for et nærmere faktatjek.
    >>

    1) NEJ der er bestemt ikke tale om en forherligelse af Handelsbanken (kun hardcore fakta!)
    andre som ikke er tilfredse med deres nuværende engagement bør da i søgen efter alternativer
    lige stikke indenom i Handelsbanken også – ku jo være at der dukkede en konkurrencedygtig pris
    op ! mobilitet , mobilitet , mobilitet giver nu engang bedre priser for os små fisk (kunder)

    2) Min tilsvining af realkreditten er ganske saglig og berettiget!
    når bidragssatsen når op på 1,5 % , 1,7 % , 1,9 % , 2,1 % formoder jeg da at selveste dig
    også begynder at protestere !

    3) Deraf bør man have exit strategi når man befinder sig i den risikable realkredit
    (godt råd – lad være med at hoppe på en ny F3 eller F5 næste gang du refinansierer)

    ——————————————

    Well nu gælder det for mit vedkomne kun om at finde en joker (til at have i ærmet)
    Når og hvis svenske banker (hører hvad du siger) begynder at lade de danske kunder om at
    betale for en evt. polstring

    Og ja – Realkreditten bliver det fandme ikke (sådan en gang humbug()

    #199077
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    antages det at krisen i DK hænger ved i 10 år endnu

    og du vil have et 3% 30 med afdrag i morgen

    ja så har du formodentligt afdraget en hel del og en del af restgælden er udhulet af inflation

    spørg evt. tshv om han orker at lave en fremskrivningsberegning for dig

    1) du har en mindre restgæld den dag du realiserer konverteringen (og dermed en mindre gevinst)
    2) til den tid har inflationen udhulet en del af gevinsten også.

    så hvorfor et 3 % med variable bidragssatser (risikolån -;) med de nuværende konjekturer og udsigter for dansk økonomi ?

    <>

    Seriøst mener du det ?

    #199078
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    antages det at krisen i DK hænger ved i 10 år endnu

    og du vil have et 3% 30 med afdrag i morgen

    ja så har du formodentligt afdraget en hel del og en del af restgælden er udhulet af inflation

    spørg evt. tshv om han orker at lave en fremskrivningsberegning for dig

    1) du har en mindre restgæld den dag du realiserer konverteringen (og dermed en mindre gevinst)
    2) til den tid har inflationen udhulet en del af gevinsten også.

    så hvorfor et 3 % med variable bidragssatser (risikolån -;) med de nuværende konjekturer og udsigter for dansk økonomi ?

    <>

    Seriøst mener du det ?

    #199080
    AnonymForfatter

    Flex lånerne vil jo ikke frivilligt konvertere til fastrente med afdrag, så nu prøver de at tvinge konverteringen i gang ved at skrue på bidragshåndtaget.
    Af samme årsag bliver bidraget på fastrente lånene med afdrag kun hævet symbolsk hvis overhovedet, da de ikke er målet.
    De ville også se sølle ud hvis de forsøgte at tørre deres risiko ævl af på fastrente med afdrag, de har ikke de samme problemer med flekslån, jeg forventer bidrags bøllebank de kommende år.

    #199082
    NultopskatForfatter

    Endnu engang snakker vor alvidende pokerspiller om stigende renter, hvor har han det fra, EU har nu oplevet 6 kvartal i recession, Japan er på 20. år i recession, EU politikkerne har intet lært af Japanske erfaringer fra 90`erne. Den helt rigtige medicin til at bekæmpe recesion er at stramme finanspolitikken (not)
    Medmindre noget udefra trækker EU ud af recession ser du lave renter lang tid frem. (20 år i Japan)
    Hvor ser du det der kan starte vækst og dermed stigende renter.. USA, de har vist nok at gøre hjemme.. Kina, glem det de tænker kun på Kina.
    EU tænker på stigende konsolidering, for denne tråd er det ensbetydende med stigende bidrag.

    #199114
    HalliHalloForfatter

    Hvor får man det allerbilligste realkreditlån d.d.?

    Det er der nok ikke nogen der ved herinde, da jeg har stillet spørgsmålet før. Måske sikkert heller ikke den store forskel fra institut til institut, men kunne da være at der var èn herinde, der havde undersøgt markedet.

    #199120
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    Hvorfor bliver du ved med at spørge til priser som ingen realistisk kan svare dig på ?

    http://epn.dk/investor/aktier/ECE5550375/sydbank-efterslaeb-og-prisforhoejelse-loefter-danske-bank/

    Som jeg gav udtryk for længere oppe i tråden

    Ja investorerne giver bank aktierne medvind fordi bidragssatserne hæves som det nu passer branchen
    (boligejerne skal grilles yderligere)og for tiden så går trenden fra sælg/hold til køb

    Derfor er det umuligt at spå hvornår de individuelle institutter skruer på gebyrtrippet nu da
    trendsætteren snart hæver priserne

    vågn op

    Måske du vil delagtigøre resten af os med – hvorfor du går efter 3% 30 år (risikolån til overpris) med variable bidragssatser +++

    #199124
    Mr RForfatter

    Vbturbo dit indlæg giver som sædvanligt ingen mening.
    Desuden spørg han jo ikke om fremtiden, men hvad det koster i øjeblikket.

    HalliHallo

    Hvad er din belånnigsgrad og hvilket lån ville du vælge?

    #199126
    AnonymForfatter

    MR

    er jo gammelt nyt
    http://www.mybanker.dk/artikler/forstaa-dit-realkreditlaan

    men du har måske overset artiklen -/;)

    #199128
    Mr RForfatter

    Hvad er din pointe ?

    Ja manden skal låne penge og markedet er usikkert?

    Det eneste sted han kan være sikker på at renten ikke stiger er hvis han låner af sine forældre.

    Desuden er det slet ikke det han spørg om.

    Hold dig til emnet

    #199130
    AnonymForfatter

    MR

    Nej realkredit markedet er på ingen usikkert ! tværtimod
    Og man behøver jo hverken at være analytiker ,strateg ,økonom eller spåmand for at regne den ud.

    Realkreditten er såmænd så manipulerende let at forudsige!

    1) Først skulle kunderne i F1 gå fra afdragsfrihed til afdrag
    (gevinsterne ruller ind i RK kassen og over i de tabsgivende og dårligt drevne banker)

    2) Så presses kunderne over i F3-F5-F.. fordi det er meget lettere at inddæmme kunderne så de ikke
    har råd til at smutte – nu da første runde af den økonomiske voldtægt sættes ind!
    (gevinsterne ruller ind i RK kassen og over i de tabsgivende og dårligt drevne banker)

    3) Næste fase er at få kunderne over i fastrente lånene
    (gevinsterne ruller ind i RK kassen og over i de tabsgivende og dårligt drevne banker)

    4) Og så starter gebyrtrippet på bidragssatserne i de fastforrentede lån
    (gevinsterne ruller ind i RK kassen og over i de tabsgivende og dårligt drevne banker)

    og det hele med henvisning til CRD IV, CRR og Basel III (dejligt belejligt Nødebo og Company)

    5) Selvfølgelig skal kunderne jo fastholdes – investorende skal jo snart have et tiltrængt afkast
    bankerne(RK) skal jo ikke have noget af at kunderne får en mulighed for at komme hurtigst
    muligt ned i de mindre dyre intervaller!
    For så kunne det jo gå hen og blive problematisk i bankernes lukrative udbytning af de
    insolvente ((Spørg bare Evind Kolding -;) han har dyb ekspertise på området)
    RKD har så bare lige det “add on" at kunderne skal betale til det irske svineri !

    Med det ved du jo alt om

    ———————————————————–

    pssttt.. vil du høre en hemmelighed ?

    Finanstilsynet deler jo gaver ud i den helt store stil så institutterne/bankerne kan omgå
    reglerne så enhver ansvarlig boligejer skal deltage i den solidariske rundkreds og betale til
    fælleskabet (lige som enhedslistens medlemmer betaler til partikassen)

    Derfor omgår realkreditten(bankerne) jo lovene meget lemfældigt !
    Man kunne jo stille sig det spørgsmål hvorfor at alle de overbelånte (altså alle dem med over 80%)
    ikke ryger over i bankerne ?

    Jo det ville jo trække ned i bankernes egenkapital (og rating) – ja udækket gæld har de nok af!
    så derfor er det jo meget lettere og voldtage kunderne i realkreditten fordi de er stavnsbundet!
    De render jo ingen steder.

    PS

    spar mig for dine sure opstød

    #199132
    HalliHalloForfatter

    Jeg overveje at købe et sommerhus, så skal låne indenfor 60% af købesummen, og vil helst have en fast rente, så jeg fortsat – uden bekymringer – kan sove som en sten om natten.

    Et er sikkert: Jeg regner bestemt med at renten stiger, men hvornår er der vel ingen der kan forudsige?

    Hvem tilbyder sådan et lån billigst d.d. eller efter at Totalkredit har hævet priserne?

    #199134
    AnonymForfatter

    Meget frem og tilbage i debatten 😀

    Snakkede med min bank og løsningen for vores del er at hæve hele vores pension og proppe det i totalkredit da dette nu seriøst kan betale sig i længden.

    Plus så bliver man ikke rippet i statens modregninger i pensionen senere så hellere betale de 60% for at få dem ud nu end de 67-74% der er udsigt til om 30 år.

    #199138
    AnonymForfatter

    TOP – 1

    Fornuftig løsning -;)

    Desværre er du bare ikke “home safe" endnu i realkreditten

    men du har klogeligt mindsket din følsomhed /eksponering , bare pas på at TK ikke dribler dig op
    i de dyre intervaller igen (prisfald på TK’s vurdering af din ejendom – uden klage mulighed)

    Dette er nemlig også en ny dille i realkreditsektoren

    #199137
    AnonymForfatter

    TOP – 1

    Fornuftig løsning -;)

    Desværre er du bare ikke “home safe" endnu i realkreditten

    men du har klogeligt mindsket din følsomhed /eksponering , bare pas på at TK ikke dribler dig op
    i de dyre intervaller igen (prisfald på TK’s vurdering af din ejendom – uden klage mulighed)

    Dette er nemlig også en ny dille i realkreditsektoren

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 99 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.