Bedste Boliglån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93702
    AnonymForfatter

    Hvor er der bedste sted at gå hen at få et lån til boligkøb ?
    Jeg har ingen gæld og har et sommerhus til en værdi af ca 2.000.000 og en årllig indkomst på ca 450.000,- samt 500.000 i aktier
    Jeg vil gerne låne ca 1000000 og går med livrem og seler.

    #198288
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke du vil sælge dine aktier, så vil jeg nok anbefale dig at optage et kreditforeningslån med fast rente, hvor du kan låne 1,2 mill, hvis sommerhytten kan sælges for 2 mill.

    Hvis du har en god bank, så kan den nok hjælpe dig med det videre forløb.

    Du er en velhavende mand med en særdeles god økonomi.

    #198302
    AnonymForfatter

    Om jeg er velhavende eller ej, er vist et definitions spørgsmål. Jeg har altid blot forsøgt at betale gæld af hurtigst muligt, og ikke hoppet afdragsfrie lån mm. da verden så anderledes ud.
    Men da jeg ingen gæld har, har jeg heller ingen føling med hvor det bedst kan svare sig at gå hen og høre om lån.

    #198306
    Mr RForfatter

    Der er ikke noget sted der er bedst.

    Du bliver nød til at hente tilbud fra en 2-3 forskellige steder.

    #198308
    thsvForfatter

    Hvilken bolig vil du købe?

    Hvis det er endnu en ejerbolig kan lånet nok med fordel optages i denne, da 1,5% stemplet kan overføres fra evt. eksisterende lån.

    Er det en andel, kan lånet med fordel optages i sommerhuset, der kan belånes op til 60%, men typisk er dyrere i adm.bidrag over de 40-45%…

    Jeg tvivler på, at der er den store prisforskel på de forskellige RK-institutter, dog plejer gebyrer at være højst i Totalkredit. Specielt den andel, der betales til banken for at tinglyse og formidle lånet.

    #198312
    AnonymForfatter

    Det er en ejerbolig (hus) som jeg påtænker at købe, da jeg pt. bor i lejebolig efter hussalg, men tænkte at jeg ligeså godt kunne eje fremfor leje.
    Er der forskel på at gå til realkredit institut fremfor bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.