finasiering af nyt hus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93681
    AnonymForfatter

    hej
    Min familie og jeggår med tanker om at bygge et nyt hus.
    Vi regner med en slutpris på ca. 2.7 mil.
    vi forventer at få ca. 450.000 med fra vores nuværende hus. Jeg kan se at der er ændret en del i realkreditmarket siden vi købte vores nuværende hus. Vi har fået et låne tilbud fra totalkredit, som nu “lagdeler" deres realkredit. jeg kan få 60% som fastforentet, 20% som f5 lån og et mindre banklån. jeg har svært ved at gennemskue om der findes andre alternativer, som evt. kunne gøre det billigere.

    vi er egentligt indstillet på at vælge fastforrentet lån, men kunne godt bruge et par år med afdragsfrihed, hvis der findes alternativer, hvor valget af afdragfrihed bliver for dyrt købt på gebyrer og forhøjede bidrags satser.

    Så indput til, hvordan vi financierer vores boligdrømme bedst og billigst er meget velkomne

    På forhånd tak 🙂
    Anders

    #197842
    pppedeForfatter

    Realkredit Danmark og Nordea er begge langt mere fleksible hvad belåning angår med afdragsfrihed op til 80%. Dertil giver RD mulighed for 10 års afdragsfrihed med klippekort.

    #197844
    testForfatter

    og hvis du bruger RD, som så vist godt nok er blevet lidt dyre med bidragsatserne er du luksus kunde hos danske bank. muligvis et upupulært faktum men dansk bank giver som nordea nu samle rabat.

    #197848
    AnonymForfatter

    Samlerabat er nu så meget sagt.

    På realkreditsiden gælder rabatten kun få helt marginale gebyrer.

    #197852
    Mr RForfatter

    Få helt marginale gebyrer ?

    Du mener stort set alle gebyrer ?

    #197854
    testForfatter

    Allenfald bliver man ikke dummere hent et par tilbud. Al bank ku vel også være et bude.

    Er hus køb er et kraftigt behovsskift så hele ens bank foretning må til ekstra revision

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.