lån fra hurtig penge og betal til den anden hurtig penge p.g.rente

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87412
    AnonymForfatter

    hej
    hvis jeg låne fra et sted hvor det er laver rente og betaler de hele lån til det andet sted hvor det er højer i rente, har jeg gjort det rigtige eller hvad. banken vil ikke låne mig penge. den første sted har en rente på 22% og den som vil lån nu har en rente på 13%.
    hvad skal jeg være mere opmærksom på, nu de gælder lån fra hurtigelåner
    hvade betyder det: rente på 6% og Åop på 12%, hvis jeg låner 30000,00, hvor meget har jeg altså betalt i 5 år.
    tak for hjælpen
    med venlig hilsen
    Anonym

    #108334
    MichaelForfatter

    Hej Hossein igen

    Nej, du gør ikke det rigtige ved at optage et hurtiglån for at betale et andet. Der er ingen hurtig vej ud af din gæld.

    #108336
    Hossein zobidiForfatter

    Hej michael
    jeg kan ikke forstå dit nej, fodi hvis jeg har 30000 med 22% i rente og erstate med 30000 med 12%, så er jeg hurtige ud af den gæld, eller hvis banken låne det samme beløb med bank rente vil du ikke anbafler bank lån ? er det ikke sådan skal forståes eller er det mig det tage fejl.

    m.v.h
    Hossein
    NB: michael arbejder i bank.

    #108338
    AnonymForfatter

    hej michael

    hvad syns du om internet bank, med hensyn til fremtlig lån. Er stor banker eller små banker hvem synes du er de bedre til at låne, hvis man viser dem, at man har en stabil økonomi, med f.eks opsparing eller køb/deltager i bankens projekter.

    NB: arbejeder du i bank.

    m.v.h
    Hossein

    #108344
    MichaelForfatter

    Hej Hossein.

    Nej, jeg arbejder ikke i en bank og har intet med nogen bank at gøre andet end at jeg er kunde som alle jer andre.

    Hvor er det du kan få 30000 til 12%? Jeg skal nok vende tilbage med svar på dine øvrige spørgsmål.

    #108348
    Hossein zobidiForfatter

    Hej michael

    Tilbudet fik jeg fra GE mony, men man kan også låne mere til laver rente, men man skal være to om det. f.eks Ikano eller pengeautmaten eller citibank. jeg er meget taknelig for de hurtig lån, når man er nød, og manle penge. jeg stå og manglede penge til min fars operation, og intet bank vil låne mig penge, alle vil have alle mulig mærklige sikkerhed for at låne penge, hvad skal jeg gøre, og de hurtig penge har reddet et menneske i hvert fald i min sitaution, og bankerne vil nøjs med at se på det.derfor er jeg virklige taknemlig for deres hjælp, men dyret er de, og jeg kan ikke gøre nogen for det.
    m.v.h
    Hossein

    #108352
    MichaelForfatter

    Først vil du låne penge så du kan samle det hele ét sted. Så vil du låne 30.000 til en lavere rente end andre 30.000 og nu skal du bruge penge til din fars operation?! Jeg forstår ikke helt HVAD det egentlig er du vil efterhånden, så jeg kan ikke råde dig videre herfra. Jeg kan kun konstatere, at din uendelige lånen alle mulige og umulige steder vil føre dig direkte mod en personlig konkurs – det er ihvertfald 100% sikkert.

    #108354
    Hossein zobidiForfatter

    hej michel
    Nej jeg vil ikke låne til min fars operation. jeg har skrevet, at det var godt, at vi har haft hurtig penge til at låne for min fars operation, dengang for for næsten 3 år siden. Nej og atter nej aldrig mere lån end det er nødvendigt.
    Mit spørsmål var, at jeg synes, at man kan låne, fra lav rente og betale til høj rente.Enhver vil, at det er dum, at låne fra de hurtig penge. det er jeg ikke et sekund tvivel om. mit spørsmål var, at det er orden.

    #108356
    AnonymForfatter

    Der er typisk ‘stiftelsesomkostninger’ ved at tegne et nyt lån.
    Lad din ‘nye långiver’ regne på *samtlige* omkostninger ved det nye lån og sammenhold det med besparelsen på de lavere renter. Hvis der er en meget stor renteforskel kan det muligvis betale udgifterne med at stifte et nyt lån.

    Men det er ikke din primære løsning. Først og fremmest skal du gnave af din gæld.

    #108358
    MichaelForfatter

    Hej Hossein

    Som den anonyme rigtigt skriver, er der stiftelsesomkostninger ved et nyt lån. Havde der været tale om at flytte al gælden til ét nyt lavere forrentet havde det været en god idé, men det kan ikke svare sig for 30.000 når du skylder mere end 200.000. Du er også nødt til at tage løbetiden i betragtning iøvrigt. Ofte låner hurtiglånerne ud til en lidt lavere rente, men til gengæld med horrible løbetider – nogen op til 12 år. Derfor kan det blive en meget dyr fornøjelse på langt sigt. Du skriver jo, at du er istand til at spare penge sammen nu. Jeg vil derfor anbefale dig at betale af på den dyreste gæld først med det du sparer ekstra sammen – det er eneste vej for dig.

    #108388
    Hossein zobidiForfatter

    hej Micaelog anonym
    tak for vejledning, men der stå på glæds brev, at for 35000 kr lån er 1050 stiftelsesprovision og rente for hele perioden i alt 12741 alt i alt vil lånet koster mig 50862, men den lån, som jeg vil betale de hele på en gang er der for 7000 kr er 26,90% den anden for 16000 kr 24% og den tredje for 15000 18,5% i rente, som jeg jeg i gang med at afdrager, i alt 1177,00 om måneden synes de ikke alligvel biliger, for den lån tilbud jeg fik?

    m.v.h
    hossein

    #108390
    MichaelForfatter

    Du skriver ikke noget om restløbetid på de øvrige lån samt hvor meget du kommer af med ialt på dem, så jeg kan ikke regne tallene præcist ud. Jeg vil dog ikke afvise, at det isoleret set kan være billigere at afrage de 35.000 på den måde, men det er bare ikke en løsning der holder. Du skylder mere end 200.000 væk og så vidt jeg kan regne ud, vil det nye lån løbe over 4 år. Med den afdragshastighed vil du være gældfri om ca. 20-25 år (!!). Om du skylder 200.000 eller 230.000 væk gør ingen forskel for dig i dagligdagen – din økonomi vil være elendig uanset hvad. De eneste der tjener på den historie her er lånefirmaerne. Du må nok nærmere prøve at finde en mulighed for at hæve indtjeningen og derved øge afdragene hvis du vil ud af dine problemer permanent.

    PS: Husk at renter er fradragsberettige, mens stiftelsesomkostninger ikke er.

    #108960
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvorfor folk insisterer på at punke manden bag denne tråd – giv ham dog ordentlige råd selvom hans økonomi er på et skråplan.

    Hvis du kan tage 30.000 og gå fra en rente på 22% til 12% skal du selvfølgelig gøre det – det er en rentebesparelse på 3.000 kr. om året. Det er dog vigtigt at du sørger for at betale den samme ydelse på 12% lånet som du gjorde på 22% lånet – dette sikrer at din besparelse ikke udvandes af længere løbetid.

    Hvordan man kan råde nogen imod at gøre ovenstående forstår jeg ikke – og henvisning til stiftelsesomkostninger er grotesk – med konkurrencen på hurtiglånsmarkedet tager de fleste slet ikke stift og ingen banker tager stift der ikke snildt tjenes ind og mere af 1. års rentebesparelse alene.

    #108974
    Hossein zobidiForfatter

    hej Torben
    Tak for din hjælp, jeg har allerede gjort det og har lånt pengen, og betalt til det dyre gæld, jeg har brugt min sunde og fornuft, og efter min beregning, så var det besparelse. angående andres rådgivning, jeg ved ikke hvorfor,nogen skrive,på den måde of fraråder mig, selvom, det ikke rigtigt, men de må folk selvom.

    m.v.h
    Hossein

    #108978
    AnonymForfatter

    Hossein zobidi – hvis du kun vil bekræftes i at 13 er mindre end 22, så var der vel ingen grund til at skrive her.

    Ingen har skrevet at 13 er det største tal. Men der er en del fornuft i følgende tip som du har fået undervejs:

    o Pas på stiftelsesomkostninger. De kan gøre det det til en dårlig forretning.
    o Fald ikke i den grøft at du benytter lejligheden til at forlænge løbetiden, selvom det kan være fristende for at lette den øjeblikkelige situation
    o Du bør først og fremmest gøre hvad du kan for at betale så meget som muligt af på lånet – når det er gjort, SÅ kan du prøve at spare penge ved at få renten ned.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.