Hus og samlivsophør

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93540
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg står i en Trels situation. Kæresten igennem 13 og jeg gik fra hinanden imens vi var igennem en stor ombygning. Hun har fraflyttet adressen for ca 2 år siden og har i hele den periode ikke betalt en krone til hverken realkredit, byggekonto, ejendomsskat eller husforsikringen. Dvs jeg har betalt samtlige udgifter som er forbundet på adressen, og betalt alt til tiden. Samtidig har jeg stort set gjort ombygningen færdig uden jeg har lånt yderligere, dvs med egne midler. Exkæresten vil rigtig gerne ud af huset og jeg vil rigtig gerne overtage huset, da jeg er glad for at bo her og gerne vil gøre de sidste småting helt færdig, som jeg heller ikke skal låne penge til. Vi har spurgt nuværende pengeinstitut, og de vil ikke lade mig stå på huset alene. Jeg bad også banken om at dele byggekontoen op på 200.000,- . Dvs 100.000,- til hver. Da jeg gerne ville indfri min egen del, da jeg ikke ville betale alle disse renter. Det ville banken heller ikke, da jeg hæftede for min exkones del?.

    Fakta:

    Har ingen lån ud over huset

    Har ingen brændstof udgifter

    Jeg er lønforsikret i op til et år i tilfælde af arbejdsløshed

    Udbetalt løn indtægt pr md. 23.200,- pr md

    Efter nuværende lån i huset har jeg 10.000,- kr til mig selv i måneden til mad og tøj/fornøjelse

    Forsørgerpligt 1 voksen og et barn i husstanden

    Jeg har en seperat lejlighed med egen indgang samt køkken/bad i huset der vil kunne indbringe yderligere 4500,- kr pr md til mit rådighedsbeløb. Har dog ikke haft brug for at leje denne lejlighed ud. Muligheden er der bare.

    Jeg har imellemtiden fået en ny kæreste der godt vil flytte ind og godt vil betale 4500,- i md til huslejen/forbrugsudgifterne. Dvs yderligere 4500,- pr md til mit rådighedsbeløb.

    Problemet:

    Det eksisterende kreditforeningslån er 2.630.000,- ( rentemax u/afdrag) udløb 2018
    Byggekonto/friværdikonto 200.000,-

    Pkt. 1. Byggekontoen vil jeg godt have delt op mellem min ex og jeg. Hvilket hun er indstillet på. Men hvad og hvordan kan det gøres, så jeg kan få indfriet min egen del.

    Pkt. 2 jeg er udemærket klar over at min gældsfaktor ved selv at stå på huset vil være rigtig stort, hvis det er muligt. Men husk på der er en seperat lejlighed i huset. Samt jeg har en ny kæreste der også godt vil bidrage til huslejen.

    Pkt. 3 har i nogle forslag til hvordan jeg har mulighed for at overtage huset. Kan det evt. Gøres ved at en udefra stiller sikkerhed for x antal kroner på kreditforeningslånet.

    Ved det var mange ting på en gang. Håber virkelig der er en herinde der kan hjælpe mig lidt på vej. Da jeg er rigtig træt af at stå på huset sammen med min exkone. Ud fra nuværende situation hvis huset skulle sælges, ville det medfølge et tab. Og eftersom der er solidarisk hæftelse, vil jeg komme til at betale tabet alene, da exkonen ikke har en krone og jeg har lidt penge på kontoen. Ekskonen vil heller ikke hjælpe med at få det sidste lavet færdig. Hvis jeg laver det sidste færdigt, for egne midler vil det give en friværdi mellem 600.000,- og 700.000,- kr.

    HVad gør jeg?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.