100 % boligfinansiering

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • ChrisMForfatter
    Indlæg
  • #93526
    ChrisMForfatter

    Vi har kigget på et hus til lige knap 1 million., dog er vi ikke sikre på at få overskud med fra salg af lejlighed, andet end til at dække os således at vi er gældfri.

    Derfor skal vi have finansieret 100 % af købsprisen, men jeg vil gerne være sikker på jeg får en korrekt beregning.

    Vi vil have fastforrentet 30 år, boliglån også 30 år, nogle bedre forslag?

    de yderste 5 % bliver vel forbrugslån ?

    Vil nogen være behjælpelig med at lave en beregning af finansieringen, så vi kan se hvad det vil koste os om måneden?

    #194736
    testForfatter

    Det vil rigtigt mange gerne. Rd.dk Totalkredit.dk dansk bank Nordea og flere andre har programmer på deres hjemme side der kan gi dig overblik over hvad finasieringen koster. De kan også gi oplysninger om de forkellige lån.

    Prøv evt her.

    http://www.rd.dk/da-dk/privat/koeb-bolig/Pages/Koeb-bolig.aspx

    #194738
    ChrisMForfatter

    Disse beregnere kan desværre ikke beregne 100 % finansiering.

    Den du linker til beregner endda kun realkreditlånet.

    #194740
    HalliHalloForfatter

    Nordea anonncerer direkte med at de finansierer op til 105%, så prøv du at kontakte denne bank på mandag for at høre om du overhovedet kan blive kunde i banken.

    Hvad siger din egen bank til dine ønsker, hvis der alligevel ikke bliver dit forventede overskud ved salg af lejeligheden. Du må da have snakket lidt med dem om tingene før du stiller dit spørgsmål herinde?

    #194744
    ChrisMForfatter

    Vi har haft talt med vores egen bank, samt en anden bank hvor vi levede op til krav om rådighedsbeløb.

    Dog valgte vi på daværende tidspunkt at sætte bremsen i og betale gæld af, det er godt og vel 6 mdr. siden nu. Vores situation kan derfor kun se bedre ud, men nu er lejligheden til salg og vi ved ikke hvor længe der går.

    Derfor gider jeg ikke tage kontakt til banken igen, før det bliver mere relevant (vi har en køber på hånden).

    #194748
    ChrisMForfatter

    Nu har jeg lavet en beregning, og kommer frem til at det vil koste 8104 kr. brutto om måneden.

    Det er med 30 årig 3% med afdrag igennem RKD, 10 årigt boliglån igennem Danske bank.

    Og til slut, udbetaling samt handelsomkostninger på ca. 85.000 kr, som forbrugslån igennem Danske bank(10 årig løbetid maks rente)

    Min tvivl lå i det sidste lån.

    Om hvorvidt det blot var forbrugslån, hvad løbetiden normalt er på sådan et lån. osv. osv.

    Jeg søgte lidt viden og råd udover det jeg blot selv kan søge, på diverse online-beregnere.

    #194766
    testForfatter

    Hej Chris m

    Ja men så er det nok et andet enternet jeg her ved mig eller også sku du kikke lidt mere på hjemme siden.

    Naturligvis skal du i banken må rd hjemme side indeholder en masse information og også en beregner til bank lån.

    http://www.rd.dk/da-dk/privat/koeb-bolig/Laantyper/Banklaan/Pages/boliglaan.aspx?tab=3#detaljer

    #194770
    testForfatter

    Bank lån i en bolig over 80% af handels værdien har desvære i det nuværende marked set fra bannernes side ikke meget sikkerhed i forhold til et forbrugslån.

    Du skal vælge dit realkredit lån efter din risko profil. Afdragsfri lån synes jeg er blevet fordyre men man kan stadig argumentere for at afdragsfrihed er bedre for at nedbringe den dyre gæld først så mit mit argument på det punkt er nok snare en følelse. Regn på det er altid det bedste råd.

    Hvis jeg bar dig ville jeg hente prise fra nykredit, total kredit, Nordea, rd og danske bank. Vælg der til en elller to . Mange af priserne kan du finde på nettet. Hver opmærksom på at nogen af beregningerne er uden bidrag.

    Held og lykke med at sælge lejligheden.

    #194780
    ChrisMForfatter

    Jeg tænkte jo selv på at tage banklånet over 30 år, og så med muligheden for at foretage ekstra indbetalinger, så det er betalt inden der er gået 10 år.

    I 2012 har vi afdraget 52.000 på gæld, og dette vil banken vel også se som positivt i deres kreditvurdering.

    Jeg er pt. på elevløn, under 2 år til jeg er udlært og vil stige i løn. Derfor vil lidt luft i økonomien de første 2 år være rart, omvendt har jeg hørt afdragsfrihed som værende dårligt for mange.
    Hvordan strikker vi det bedst sammen? Evt. kunne vi tage afdragsfrihed og lade banklånet løbe over 30 år planlagt.

    Når der er luft til det, så afdrager vi alt overskydende til boliglånet?

    #194790
    testForfatter

    Lyder som et fornuftigt rationale. Som sagt er min holdning til at afdragsfri lån er fordyre rent emotionel.

    Men det er vigtigt at komme af med al gæld over realkredit lånet. Gæld er dyrt

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.