førstegangs hus køb

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87341
    AnonymForfatter

    hej
    er der nogen der kan hjælpe mig, jeg er i tvivl om i hvilket prisleje jeg kan købe hus.

    årlig brutto indtægt 600.000
    studieglæd ca. 100.000
    bil lån 120.000
    kassekredit på 50.000

    hvormeget må kontant prisen på huset være ???

    KH signe

    #107700
    MichaelForfatter

    http://www.nykredit.dk kan du hente et gratis program, som kan regne det ud for dig. Mit umiddelbare ikke-beregnede gæt er omkring 1,0-1,2 mill, så jeg håber ikke at du er fra Kbh-området 🙂

    #107792
    AnonymForfatter

    Det ligner meget mine egne tal. Jeg har selv beregnet mit hus-budget med nykredits program (det er godt) til ca. 2.000.000.

    Vi tjener mindre end jer (dig), men har 200.000 i banken.

    #107794
    AnonymForfatter

    Jeg har lige været inde på nykredits hjemmeside.. lidt uoverskueligt…synes jeg.. og kunne ikke finde det program du omtaler… vi skal også købe hus.. til næste sommer og det kunne være lidt sjovt at se nogle tal.

    #107796
    MichaelForfatter
    #107892
    AnonymForfatter

    Hej Signe
    Få da din bank og et par andre til at lave et boligkøberbevis til dig – det er som regel gratis og så ved du præcis hvad du kan gå ud og købe. Nogle banker sender dig også budgettet så du kan se hvad der er regnet med. Hvis du kigger i et bestemt område bliver der taget højde for f.eks. skat i den kommune og så videre. 🙂 Pøj pøj.

    #107916
    BluntZForfatter

    Men men men….

    Husk på at boligkøbs beviser ikke nødvendigvis viser hvad i reelt har at købe for. Ofte er bankerne mere villig til at låne flere penge, såfremt i vælger at bygge nyt selv. Endvidere kan man bygge et hus på 150 Kvm til ca 1,25 mil. Dertil kommer så grund (evt. jylland i oplandet til en storby højt sat) 400.000,- inkl tilslutningsafgifter. Dertil skal påregnes ca. 200.000 til div omkostninger, såsom byggelånsrenter, div grund-forbedringer, skøde & stempel omkostninger, have & stikledninger.

    ca. pris på 1850000,- HELT nyt hus, som iøvrigt også kan give en besparelse på op til 10.000,- i varme om året, grundet de nye isoleringskrav der trådte i kraft pr. 01.04.2006. Dertil kommer en VÆSENTLIG lavere vedligeholdelses konto, da alt jo er nyt. Dette er ofte også noget banken tager højde for i et budget, når de udfærdiger boligkøbs beviser. Der er også vedligehold på et nyt hus, men dette må dog siges at være minimal de første 8-10 år.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.