hvor meget falder min rest gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92231
    AnonymForfatter

    hvis jeg omkonventer mit flekslån til 5% kurs 99. fast forrentet og skylder 2 mill.
    hvor meget falder min restgæld. når/hvis der senere udbydes et 6% fast forrentet til kurs 99 og hvis der udbydes 7% kurs 99.

    #173348
    thsvForfatter

    http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=710576

    Check kursen på 5% 2035 i efteråret 2008, hvor den lange rente kortvarigt var højt oppe.

    Men forvent en kursgevinst på ca. 6 point pr. procent renten stiger med, og herfra skal fratrækkes omk. til konvertering.

    #173354
    AnonymForfatter

    vil det sige at hvis renten steg til 7% på fast forrentet lån. så ville jeg ved en omlægning. skære ca. 12 % – omlægnings prisen af min rest gælg ???

    #173356
    AnonymForfatter

    kort sagt, ja. Du konverterer 1 mio som du har optaget til kurs 99 til kurs 90 og det er 900.000 du så skal betale som du optager i 7% kurs 99 obl. Du skærer ca 80.000 af restgælden væk, men har en højere ydelse.(2% ekstra i renter)

    Fidusen er når renten så falder igen til 5% så konverterer du tilbage og banko, mindre gæld, samme ydelse som før. Tommelfingerregel er at renten skal stige/falde 2% før det kan betale sig at gøre det nummer, og din restgæld skal helst være oppe i 2 mio+ klassen før der er seriøst mange penge i det.

    Det sikrer ‘værdien’ af ens ejendom mod udsving. Når renten stiger, så falder værdien af ens bolig og det klarer man lige med en konvertering. Når den så falder igen.. så har man fået en pæn gældsreduktion.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.