finansieringsselskaber

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87221
    AnonymForfatter

    en bekendt har lige købt hus igennem et selskab der hedder lån og finans. vi er ret uenige om hvor godt dette er så derfor prøver jeg at få nogle svar i dette forum. jeg mener ikke det er særlig smart at låne penge i et selskab udenom banken. beslutningen blev taget da deres økonomi er så dårlig at banken ikke ville gå med til at låne dem til køb. de regner så med at de, når deres dyre lån er betalt ned, kan få bank til at overtage deres lån. jeg kan bare ikke forstå hvis en bank vil gøre det. Det faktum at de går udenom banken og låner til hus kan det ikke være medvirkende til at banken ikke ønsker at samarbejde med dem mere? kan de overhovedet være sikre på at det er et ordentligt selskab de har lånt penge af? hvordan ved man om de er til at stole på?
    på forhånd tak
    Jesper

    #106930
    MichaelForfatter

    Ja, nogle gange kan folks dispositioner virkelig undre én. Når banken/kreditforeningen siger nej til lån, så er der nok en rigtig god grund til det, nemlig at de ikke regner med at vedkommende kan overholde betalingerne. Selskabet “Lån og finans" er tilsyneladende ligeglade med folks økonomi – også hvis de skulle stå i RKI. De klarer det sådan, at de tager en væsentlig højere rente for deres lån, dvs. din bekendte kommer til at sidde endnu dyrere end kreditforeningen kan tilbyde. Hvordan regner de egentlig med, at de kan betale deres dyre lån af når de optager endnu et (sikker meget stort) dyrt lån? Men ok – de er jo voksne mennesker, som må tage konsekvensen når den kommer. Og konsekvensen er klar: Tvangsauktion.

    #106932
    AnonymForfatter

    “Lån & Finans" lyder som en ‘ganske almindelig’ udlånsvirksomhed på det grå marked der tager de mere tvivlsomme sager og kræver høje renter. Det kunne være fristende at være lidt usikker på om de lægger betalingsgebyr etc på for at renten ikke skal lyde *helt* så slem, men bortset fra småting som det, så tror jeg ikke, at den kunde der overholder sine betalinger vil få problemer. De vil heller ikke få problemer med at skifte senere (dog igen: kræves ekstra gebyr for at indfri?), og vil næppe på nogen måde blive ‘blacklistet’ af bankerne. Hvis du gennem 10 år har magtet uden slinger i valsen at forrente og afdrage et 15%-lån, så gætter banken nok til den tid at du kan afdrage et mindre 6%’er.

    Men selvfølgelig har Michael ret. Enten tager banken fejl eller også er Jespers ven dårligt nok i stand til at afvikle et banklån på normale vilkår endsige end lån der er endnu dyrere. Banken ÆLSKER at udlåne penge de er sikre på at få igen, så de tager nok ikke helt fejl.

    En portion vandgrød kan laves for 1 kr, så en husstand på 4 behøver kun 120 kr om måneden til mad. I bankens regnestykker er tallet meget højere, så banken er helt forkert på den.

    #106944
    AnonymForfatter

    Tja, det er dyrt at være fattig…

    #106948
    AnonymForfatter

    Det dyreste er ikke fattigdommen men at materialismen hos somme ikke lader sig dæmpe af fattigdommen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.