Euro-lån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87205
    AnonymForfatter

    hej

    I forbindelse med huskøb var jeg blevet rådgivet af en ven om at det godt kunne betale sig at optage lån i Euro.
    dette var for 8-10 måneder siden da renten var lav 😉 og kursen høj,og den eneste risiko var valutarisikoen som jeg synes er meget lille og den tager jeg ikke med.
    Man kan jo trække ALLE omkostninger fra når det er et lån i Euro men det SKAL ske over lånets løbetid, så er mit spørgsmål hvad sker der hvis jeg indfrier lånet efter lad os sige 2 år kan je gså trække resten af udgifteren fra i forbindelse med indfrielsen ?

    Ved ikke om spørgsmålet er til at forstå men spørg endelig om flere detaljer hvis ikke.

    Mvh

    #106730
    MichaelForfatter

    Mig bekendt kan man da trække præcis det samme fra som et lån i kroner, nemlig renter+bidrag?! Hvad mener du med “alle omkostninger"?

    #106732
    AnonymForfatter

    Stiftelsesomkostninger på valutalån kan fratrækkes forholdsmæssigt i lånets løbetid. Det betyder at så længe lånet afvikles normalt kan man trække omkostningerne fra med en andel svarende til afdraget i forhold til hovedstolen.
    Hvis lånet indfries helt trækker man resten fra.

    Man skal selv lave regnskab og indberette til Skat.

    Husk at også kurstab kan trækkes fra, og at kursgevinster er skattepligtige.

    #106734
    MichaelForfatter

    Ok, det vidste jeg ikke (har selv eurolån). Tak for info

    #106774
    AnonymForfatter

    P&P siger at man også kan trække rådgivning fra, er det sandt ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.