Om Nykredit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Birgit NielsenForfatter
    Indlæg
  • #87171
    Birgit NielsenForfatter

    Endelig er jeg sluppet fri fra Nykredtis klamme kløer. Efter næsten fem år, hvor vi har været i dette psykopatiske pengeinstituts kløer, har vi nu i dag indfriet vores realkreditlån med et nyt fra et andet realkreditinstitut.

    På trods af gentagne løfter om at forhøje vores lån – i vores friværdi – trak de hver gang i land. Vi har en stram men sund økonomi, hvor vi ALTID har betalt alle låne-ydelser og alle andre regninger. Vi har nu boet i vores hus i næsten fem år uden at have haft penge til at renovere det, og i den periode med lave renter, har NYKREDIT nægtet at omlægge vores lån, så vi kunne få – enten et større beløb til renovering, eller et større rådighedsbeløb hver måned. Men det har de kategorisk nægtet. Også andre forslag om forbedring af vores økonomi har de spændt ben for.

    Så selv om det først er nytår i morgen – lader vi champagnepropperne springe i dag – hvor vi endelig er sluppet fri fra stavnsbåndet. Ufatteligt, at et pengeinstitu har sådan en magt, at de kan ødelægge livet for en familie i fem år, på trods af, at vi betaler alle regninger, og den stramme økonomi kun går ud over vores egne luksus-behov (der ikke er blevet opfyldt, men vi var i nykredits køer).

    #106368
    NultopskatForfatter

    Tillykke, Et skift væk fra Nykredit er værd at fejre.

    Har selv kun dårlige erfaringer med deres bank. Man skal ikke flytte efter job, når man har Nykredit som bank, medmindre man selv kan lægge 20 % af prisen på ny bolig.
    Afslag på boliglån med følgende begrundelse : Du har ikke haft nuværende arbejde længe nok ! På det tidspunkt havde jeg været Nykredit kernekunde i 8 år. (betalt alle afdrag til tiden)

    #106372
    AnonymForfatter

    Ja, for det er Nykredit’s pligt – når man bare har betalt de sidste ydelser til tiden – at give dig de lån du selv har lyst til når du har lyst til det.

    Har de ikke holdt hvad de har lovet?

    Kun DSB holder mere end de lover! Holder både på og mellem stationerne.

    #106374
    NultopskatForfatter

    Hej Henrik
    Nej det er ikke deres pligt, men det er også min ret at spørge andre banker, hvilket jeg gjorde og tænk Sydbank havde ingen betænkeligheder. Hvilket er kommet Sydbank til gode efterfølgende da jeg købte sommerhus. Da kunne Nykredit rende og hoppe.

    Godt nytår til dig Henrik

    #106386
    AnonymForfatter

    Nykredit er et kylling selskab,
    de vil så gerne tjene penge uden risiko,
    de er jo vant til bare at skrue på gebyrerne

    latterligt selskab

    #106388
    MichaelForfatter

    Det er dit indlæg der er latterligt. Hvad er der i vejen med at ville tjene penge uden risiko? Hvis du var virksomhedsejer, ville du så bevidst gå efter kunder som der er stor chance for at tabe penge på?

    Nykredit har åbenbart ment, at der var chance for at Birgit Nielsen ikke kunne klare ydelserne ved en låneomlægning. Hvorfor skulle de ellers sige nej til ansøgningen? Det er jo ligesom det de tjener pengene på. Birgit mener så at det er helt forkert, selvom hun skriver at økonomien kører lige til grænsen. Det er derfor temmelig ensidigt og naivt blot at konkludere at Nykredit er åndssvage. Selvom Birgit har betalt alle regninger til tiden, ja så skal der ikke så meget til at vælte læsset hvis man strækker alt til det yderste. F.eks. kan der komme pludselige vedligeholdelsesudgifter på huset, som ikke dækkes af forsikringen. En ekstraudgift på 20-30.000 skal enhver husejer kunne klare efter min mening til enhver tid.

    At Sydbank så tilsyneladende er mere risikovillige, ja det er jo deres sag.

    #106412
    AnonymForfatter

    Kan kun give Michael ret.

    Det er bankernes fornemmeste opgave at tjene penge! Det samme gælder vel Nykredit Bank, som er en del af en af landets største finansielle supermarkeder.

    #106438
    AnonymForfatter

    i er simpelthen uvidende
    jeg stod i den situation at jeg ville købe et nyere hus i 2002
    jeg havde været virksomhedsejer i godt 2 år med rigtig flotte resultater.
    vi var blevet godkendt via bank i totalkredit til køb af hus på 1500000.
    så søgte vi i nykredit
    Men nej det ville de ikke , jeg ringede og spurte hvorfor , og fik ordret at vide
    at det havde vi ikke råd til !!
    Vi købte huset med kreditfor.lån på 1160000
    samt privat pantebrev på 235000
    samlet pris for hus 1450000 resten som udb.
    Da der var gået 22 mdr indfriede vi pantebrevet
    restgæld 229000 kontant. ikke genbelånt !!
    Og min virksomhedsindtjening var på lavere niveau end tidligere år.
    så det var ikke fordi min indtjening var højere ,den var lavere !
    Jeg ringende så til pågældende “ansvarlige" medarbejder og spurte ham
    hvormange af hans pålidelige kunder der kunne magte at tilbagebetale
    235000 på 22 mdr
    svar : INGEN
    Når man skal låne i nykredit er der en forproggrammeret computer
    der laver beregningen og træffer beslutningen,
    ergo nykredit kan lige så godt ansætte dresserede aber i stedet for dyrt betalte økonomer

    med det in mente kan nykredit for altid rende og hoppe
    og derfor er de et kyllingselskab.

    Tænk sig at købe et selskab man har skræmt gode potentielle kunder over i
    dyrt betalt
    Ledelsen er garanteres akademikere med topkarakterer i at genfortælle
    det som læreren altid sagde, uden sans for den virkellige verden

    #106440
    AnonymForfatter

    john – du kan jo mene at Nykredit er overdrevent forsigtige. Ret beset er det jo mest Nykredits egen ret at afgøre hvilken risiko de vil løbe.

    Men selvfølgelig er det da god forbrugervejledning for potientielle låntagere at vide hvem der er meget forsigtige og hvem der er overdrevent risikovillige (og det sidste er jo det værste for låntageren) . Men denne forbrugervejledning drukner i din useriøse måde at tale på. Du skal vide at jeg *ikke* har læst dit indlæg grundigt og ikke ved om det – blandt al støjen – indeholder noget som helst fornuftigt.

    #106444
    AnonymForfatter

    Hej henrik
    jeg syntes ikke det er en useriøs måde at skrive på.
    Til gengæld syntes jeg at nykredit er en useriøs udlåningsvirksomhed.
    Ellers prøv at læs indlæg en gang til og skriv tilbage hvis der er noget du ikke forstår.
    John

    #106446
    AnonymForfatter

    Ja, jeg kan heller anbefale NykreditBank til nogen som helst. Banken er endvidere alt for uoverskuelig med sine priser, og hvis du vil købe aktier gennem den er den absolut heller ikke konkurrencedygtig.

    Jeg har samtidig hørt mange eksempler på, at kunder der har bestilt et VISA-Dankort blot får et Dan-kort, og har man så endelig fået et VISA-Kort, så virker det ikke, når man endelig er i udelandet og skal bruge det.

    Så til alle fornuftige kunder: Hold Jer langtvæk fra denne bank

    #106448
    MichaelForfatter

    Debatten drejede sig om Nykredit som realkreditinstitut – ikke bankforretningen. Det er jo ikke nødvendigt at have lønkonto i Nykredit blot fordi man har et realkreditlån dér.

    #106578
    AnonymForfatter

    Om Nykredit 9. januar 2006 13:12
    Af Michael

    Debatten drejede sig om Nykredit som realkreditinstitut – ikke bankforretningen. Det er jo ikke nødvendigt at have lønkonto i Nykredit blot fordi man har et realkreditlån dér.

    ———————————————————————————————–

    Spørgsmålet er vel mest om selskabet er samarbejdsvillig ?

    Jeg har selv haft omkring en halv million stående som indlån i banken.
    Altså mine egne penge, Tro mig eller lade være men det var nærmest et
    helvede at hæve mine egne penge igen, derudover havde Nykredit nogle
    uhyggelige frastødende medarbejdere i deres bankafdeling, men med
    en masse spildt tid lykkes det dog med tids forsinkelse at få mine egen
    penge igen. Glem Nykredit, og lad os håbe det ikke smitter.

    #112496
    AnonymForfatter

    JO! Da min mand fik realkredit og alt andet engagement (herunder forsikringer) flyttet til Nykredit, blev det nødvendigt for mig at enten flytte mine engagement fra min bank (Sydbank) eller åbne en eller anden konto. Det skal siges at det tog lige en tand for mig at sige til dem at jeg var vældig glad for min rådgiver og Sydbank generelt og havde ikke lyst til at flytte. Til sidst måtte jeg flytte min opsparingskonto da vi ellers ikke kunne få bil- og ulykkeforsikring og alt andet medmindre jeg også havde en eller anden kørende hos Nykredit.

    Det var jeg ikke tilfredse med men det gjorde jeg. Og selv om det er en opsparingskonto (havde ikke trukket penge herfra siden) må jeg alligevel betale en gebyr for hver gang der kommer penge IND på kontoen!

    Og en ting mere: blot 3 mdr. efter vi flyttede til Nykredit sagde vores rådgiver op. Vi har siden bedt om at få en fast rådgiver men får hele tiden en ny person at snakke med hver gang vi har et spørgsmål. Snart 2 er efter har vi stadig ikke en fast person at henvende os til.

    Vi har også oplevet nogle at de ting de andre har skevet om Nykredit.

    Nu overvejer vi at flytte et andet sted hen, og jeg flytter mine opsparing til Northern Rock.

    #112530
    AnonymForfatter

    Nykredit vurderer vel fra sag til sag om de gøre en god handel.
    Jeg har haft Nykredit i 22 år (jeg er 41) og har aldrig haft problemer – hverken med bank eller kreditforening…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.