Omlægning af div. lån.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • lilsoehusForfatter
    Indlæg
  • #90737
    lilsoehusForfatter

    Husvurdering 3,7 mill. Nuværende lån 1,2 mill. 5% fastforrentet plus en friværdikonto på ca. 600000 kr. Kan det gøres bedre i dag med økonomisk fordel.

    #153072
    AnonymForfatter

    Da renten lige nu er meget tæt på 5, så har du ikke de store konverteringsmuligheder. Men jeg vil da klart anbefale, at du bliver i fastforrentet, hvis det er flekslån, som du har i tankerne 🙂

    Skulle renten falde ned til 4 eller stige op til 6, så kan du enten gå med ned, og få en lavere ydelse med samme restgæld, eller gå med op og skære en masse af din restgæld. Med den store friværdi, som du har, så er der ingen grund til, at du lader banken tjene på, at du har kredit i dit eget hus. Derfor vil jeg anbefale, at du ved den næste konvertering (op eller ned) laver en tillægsbelåning på det beløb, som du mener at måtte have brug for, og så placerer dem til et sikkert afkast. På den måde kan du stadig aktivt tjene penge på din gæld ved at konvertere den op og ned, men du er samtidig ikke afhængig af banken, da du har dine egne penge ved hånden.

    Vil du høre mere om den aktive måde, at behandle sin bolig-gæld på, så sig til. Men lige nu synes jeg ikke du skal gøre noget 🙂

    #153616
    lilsoehusForfatter

    Tak for svar. Er altid interesseret i flere oplysninger hvis du har gode råd til min økonomi.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.