Prioritering

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89934
    AnonymForfatter

    Jeg er gl kunde i Roskilde Bank og ved at flytte over til Nordea.
    Jeg har et boligprioritets-lån i RB som Nordea ikke kan overtage til deres tilsvarende type lån fordi de kræver første prioritet i huset. Og den plads er allerede optaget af vores fine 4% totalkredit lån.

    Er der nogen mulighed for at få rykket dette lån ned i prioritet hos total-kredit? Der er en del friværdi at mingelere med.

    Alternativt tænkte jeg på at oprette et boligprioritetslån hos eik – kan det mon lade sig gøre?

    #139256
    thsvForfatter

    1) Nej Totalkredit vil ikke rykke for et andet lån.

    2) Prøv dog at forhøre dig hos Eik bank!

    Skandiabanken respekterede max. 10% før deres lån, men ved ikke om de vilkår er ændrede.
    Prøv evt. og hør i Nordea, om de ikke vil respektere dit gode 1. prioritetslån?

    #139294
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke lige styr på hvad det er for et type lån du har – men jeg går næsten udfra at det er lån baseret på et alm.pantebrev i den bolig.

    Selvom RB er gået rabundus behøver du vel ikke at flytte dit pantebrevslån – det løber jo i den periode som der står i pantebrevet og på de vilkår som er fastsat i pantebrevet. Kan du ikke bare fortsætte med det?

    #139376
    AnonymForfatter

    Eik vil gerne gå ind og give os et prioritetslån selvom de ikke får første-prioritet – de skal bare godkende vores kreditværdighed i øvrigt – så det virker ret fornuftigt.

    Boligkreditten i RB er ikke med pantebrev og problemet med lånet er at renten er for høj i forhold til andre alm. banker. Den ligger lige nu på 5,75 – hvor jeg kan se at EIK kan give mig et tilsvarende lån til 4,1. Problemet med at skifte over er jo så at der skal oprettes et pantebrev og det skal tinglyses til 1,5 % af summen – så der skal jeg lige overveje lidt mere om det kan betale sig.

    #139386
    thsvForfatter

    Bemærk dog, at Eik bank samarbejder med BRF, som er det realkreditforeningsinstitut, jeg finder har den højeste risiko for at skulle tabe penge på tvangsauktioner.
    Nordea Kredit er nok det sundeste, da banken her garanterer for lån over 60%, ligesom tilfældet vist er hos Totalkredit.

    Personligt ville jeg nok optage Flekslån, meget gerne hos Totalkredit med refinans. 1/4 (og ikke 1/1). Ved den lave rente vi har nu er prioritetskontiene næsten uden virkning.

    #139398
    AnonymForfatter

    Mener du med refinans 1/4 for at få mest muligt med af den lave rente?

    #139400
    thsvForfatter

    Ja, med refinans. i marts måned, hvor renten typisk er bedre end i det store raid i december.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.