Realkreditlån hvor den ene sammenlever flytter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89695
    AnonymForfatter

    Hej alle jeg er i den situation at min kæreste forlader mig
    og i den forbindelse har vi et hus sammen (har kun realkreditlån)

    er der nogle som ved om det er muligt at få den ene slættet fra papirene så man bare kører videre med de lån man har og til de kurser (har nemlig 4% fastforrentet lån)
    og vil ikke så gerne ændre på det.

    Min bank siger de først skal kreditvudere mig inden de kan sige noget, og det kan jo godt tage noget tiid.

    håber i kan hjælpe mig.

    PS. Det er Totalkreditlån gennem Sparekassen Sjælland

    #136382
    NultopskatForfatter

    Den normale procedure er at banken kreditvurderer dig for at se, om du kan sidde med huset alene.

    Vurderer banken at de tør beholde dig som ene debitor, bliver din X-kæreste blot aflyst fra pantebrevet.

    Afhængig af hvorlænge I eller du har ejet huset kan der jo også blive lidt afregning af over/underskud..

    #226576
    UrtossenForfatter

    Behold huset 🙂
    Hvis du og ex bibeholder jeres ejerandel i huset, så kan banken ikke tvinge jer til at sælge det med tab 🙂

    #226580
    UrtossenForfatter

    Lad nu være med at tro på at Banken vil jeres bedste 🙂
    Brug jeres fornuftige overvejelser på at finde den bedste løsning for jer……

    En skilsmisse kan være uendelig hård, men arbejd nu sammen til at sikre jeres fremtid for børn og jer selv.

    Et salg med underskud kan være en lang binding i fælles økonomi i lang lang tid fremover , og selvom Bank / ejendomsmægler mener at I bør sælge hurtigst muligt ( med størst mulig gæld ) så tænk jer om …. GRUNDIGT 🙂

    #227040
    BadboyForfatter

    Selvfølgelig vil banken det bedste for deres kunder! Også selv om der er en skilsmisse. Det er en underlig tankegang, at bankerne ikke er til for deres kunder?

    Sommetider kan løsningen virke “hård" nu og her – men være den bedste på den lange bane for alle.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.