Økonomisk neutral rådgivning

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89355
    AnonymForfatter

    Hej derude

    Vi overvejer at finde en person der kan hjælpe os med vores økonomi, da vi gentagne gange har haft en dårlig oplevelse med vores bank

    Jeg har læst noget om at man skal have en form for forsikring ( vist nok noget med de nye mifidregler ) før man kan rådgive?

    Er det korrekt?

    Er der i den henseende forskel på rådgivning og sparring?

    #133844
    AnonymForfatter

    Mit råd til dig er, at du forholder dig til dine penge – og din gæld, som et aktiv du ønsker at beskytte og behandle, lige så godt som når du “handler" forbrugsgoder.
    Lad være med at se din bank som et sted, du kun benytter til lån.
    Brug banken som sparingspartner – og vælg IKKE at følge bankens råd FØR du kender rådets baggrund og konsekvenser.
    Jeg rådgiver ofte venner og bekendte, men sjovt nok vil alle gerne have hjælp, når de IKKE kan låne – og derfor gerne vil skifte bank.
    Personligt “banker" jeg min rådgiver med goder, som med dårlige nyheder, giver ham check på min økonomi hver 3. måned, skriver lidt mere hver 6. måned – og følger op med et besøg årligt, hvor jeg tager initiativet til rådgivningens indhold – altså – hvad har JEG behov for.
    Samtidigt køber jeg ind på de “hylder" banken har, dog fravælger jeg “velmente råd", hvor banken bevist kan score på mig.
    Der er kun een (1) vinder ved “uvildig rådgivning" – = > ham der skriver faktura’en til dig.
    Dette forum kan give dig alt hvad du har brug for.

    #134654
    AnonymForfatter

    Prøv at kigge på http://www.bankmaeglerne.dk/
    Min veninde har netop brugt dem i hendes område.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.