Forbrugslån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89102
    AnonymForfatter

    Hej, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med lidt rådgivning om nogle forskellige spørgsmål.
    Jeg har et forbrugslån hos Danske Bank på 50,000,- hvor af jeg mangler at betale 42,000,-.
    Jeg har en gennemsnitlig månedsløn på 25,000,- før skat.
    Det er sådan at jeg betaler 5000,- af på mit lån om måneden, men når jeg kigger på ÅOP hos Danske Bank synes jeg den er ret høj. Så overvejer at optage et nyt lån for at betale mit lån af i Danske Bank og så få et nyt lån fx. I Eikbank som jeg synes har et lavere ÅOP. Men hvad synes I? Kan det betale sig?

    Og så har jeg hørt man kan trække lån/gæld fra i skat. Passer dette, og hvis ja hvordan sørger man så for at gøre dette?

    Mine fasteudgifter måndligt ligger på 1500 ca. uden de 5000 kr for lånet. Men da det er nyt for mig at tjene mellem 25-30000 kr hver måned ved jeg ikke om jeg burde betale mere af, af mit lån. Men har det nogen påvirkning?

    På forhånd tak.

    #130208
    thsvForfatter

    Ingen grund til at omlægge et lån, du har betalt færdig på 10 måneder.
    ÅOP er sådan set ligegyldige, da omkostningerne til lånet er betalt ved optagelsen, det er kun hvis din rente er urimelig høj, at der skal gøres noget.
    Kun hvis du har behov for at låne flere penge eller har stort indestående på din lønkonto, at det kan betale sig at få et nyt lån med nye omkostninger.
    Hvis du har fået en høj månedlig indkomst er en god ide nok en kasse-kredit tilkoblet din lønkonto, så kontoen balancerer omkring nul, istedet for at være positiv.
    Næsten alle banker tilbyder en kassekredit svarende til en månedsløn.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.