Renten på et F1 nu???

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89084
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har i fredags skrevet under på et lånetilbud på F1 lån, hvor det først skal refinansieres i december 2009. Er der forskel på den rente som ligger bag F1 når man vælger at refinansiere til december 2009 fremfor nu her til december?

    #130040
    thsvForfatter

    Så vidt jeg kan se på RDs hjemmeside, vil du få en Rente på F1-lånnet på 5,36% frem til refinansiering d 31/12-2009. dette svarer nogenlunde til den kurs man kan kursssikre sit F1-lån til hos RD, så tror ikke at forskellen er så stor.

    #130042
    AnonymForfatter

    Ja naturligvis.

    Flexrenten i december kan ligge både over og under den flexrente du opnår her og nu.Det er meget svært at forudsige hvad vej det går til december.

    #130044
    AnonymForfatter

    Ja for vi fik af vide at lånet var hjemtaget i onsdags og at der så ville gå tre dages tid før man kender renten og kursen. Så vi venter jo spændt på hvad det ender med. Men vi tog netop et F1 med refinansiering til december 2009, da vi var bange for at renten hvis vi skulle refinansiere her til december ville blive meget høj.

    Det var umiddelbart den bedste løsning efter at Totalkredit lukkede for Flex med renteloft over 5 år lige for næsen af os.

    #130158
    AnonymForfatter

    Lige en update.

    Ja vi var så uheldige at vores f1 lån kom hjem 31.10.2008. Det var til en rente på 6,13% og en kurs der hed 97.67.

    Man sidder med en meget bitter smag i munden når man ser hvordan renten er faldet lige siden. Ville ønske man kunne lægge sit lån om igen her og nu og så få den rente som er nu, men vi må åbenbart vente til næste år med at fa refinansieret vores lån.

    Så lige et lidt mærkeligt spørgsmål. Hvor meget ville det evt. koste hvis man ville lægge sit lån om allerede inden for det første år, eller kan man overhoved det?

    #130210
    thsvForfatter

    Ja, det kan du godt, men obligationer bag lånet skal opkøbes til den kurs (ca. 99), der er gældende nu!
    Så det eneste du opnår er at betale flere gebyrer til realkreditinstituttet og staten.
    Glæd dig istedet over en lavere rente det næste år, end dem der optager 7% obl.lån!
    Og samme rente som dem der har 6% obl.lån, plus de lider et kurstab!

    #130216
    AnonymForfatter

    Vi er skam også tilfredse. Lånet skulle jo tages hjem inden den 01.11.2008. Så jeg føler egentlig at vi fik det bedste lån når man tænker på krisen og tidspunktet. Men man vil jo altid gerne have mere:) Tror bare at vi skal lære til næste finansiering at det kan være en god ide at lave en fastkursaftale. Vi skrev nemlig under på lånetilbuddet den 24.10.2008 og der hed renten 5,5 og der fik vi af vide af vores rådgiver det var minimalt hvad den kunne ændre sig på den lille uge det ville tage at hjemtage lånet. men vi blev klogere.

    #130222
    NultopskatForfatter

    Nu skal du måske ikke lære så meget af de sidste 14 dage…Det har været en yderst unormal situation, hvor rigtig mange erfarne er blevet overrasket..

    #130582
    AnonymForfatter

    Nu skal jeg ikke hovere men jeg refinancierede mit f-1 lån lige nu (kl 10) med fastkurs aftale til 4,783 % i rente

    #130584
    AnonymForfatter

    Tillykke – regeringen reddede din røv ;o)

    husk at stemme på dem næste gang….

    #130590
    AnonymForfatter

    Ja den er god nok:) Vi fik desværre ikke så meget ud af den redningspakke der kom. Men vi går lidt med tanken om at lægge lånet om til et Flex med 5-årigt renteloft på 5,15% når lånet åbner ved Totalkredit igen.

    #130614
    AnonymForfatter

    Du kan gøre det i realkreditDK nu hvis det er ……

    #130616
    AnonymForfatter

    Okay, har de åbnet for dem igen??? Vi har jo ikke engang haft vores f1 en måned endnu:) Men Rentelofts lånet i Totalkredit var det lån vi gerne ville have fra starten af, men det blev så lukket da markedet begyndte at blive uroligt.

    #139182
    AnonymForfatter

    Da vi fastlåste renten på vores F1 lån den 24.10. 2008 var renten på 5,5%, det undrer os derfor at renten viste at være 6,2%, da vi fik vores første opkrævning fra DLR.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.