førstegangskøber

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88822
    AnonymForfatter

    Jeg og min mand er ved at købe hus for første gang…. jeg har talt med banken pr. tlf. og han sagde ja til at vi kunne købe huset til 1.625.000 og vi havde råderum op til 1.650.000… så er mit spørgsmål.. når jeg så skriver under kan banken så komme og sige at vi ikke kan låne dem alligevel når han modtgaer købsaftalen? de har lavet beregning eller kan jeg tage det roligt når min bankrådgiver har lavet budget og regnet ud med alle udgifter og sagt ja til at vi kan købe huset til de 1.625.000…

    hilsen en førstegangskøber

    #126702
    RedaktionenForfatter

    Kære førstegangskøber.

    Uanset hvad, skal du altid skrive et forbehov for bankens accept som en forudsætning for handelen. Desuden skal I sørge for at have en advokat, som kan hjælpe jer.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #126704
    AnonymForfatter

    hvad betyder et forbehov??? jeg tænker også mere på om man ikke kan regne med den besked man har fået af sin bankrådgiver??? altså han siger vel ikke ja hvis han er i tvivl om lånet han gå igennem??? Han har også sat af til købsomkostningerne i han beregning så det beløb vi ialt kommer til at låne lyder på 1.681.284

    #126706
    AnonymForfatter

    Hej førstegangskøber

    Bed ejendomsmægleren sende købsaftalen og alle papirer til jeres advokat og først efter hans/hendes råd skriver I under – og helst på advokatens kontor. I er jo førstegangskøbere.

    Samtidig beder I mægleren sende en kopi af købsaftalen til jeres bank. Kan dog ikke forstå, at I ikke straks fra banken kan få et køberbevis på købesummen.

    Det er helt almindeligt, at man går ud og ser på huse med beviset “i hånden".

    #126708
    RedaktionenForfatter

    Hej Førstegangskøber

    Jeg mente FORBEHOLD

    Du SKAL altid tage forbehold, indtil banken har kigget på slutsedlen.
    En pris på 1,65 mio kan dække over meget forskellige handelsbetingelser.

    God fornøjelse. Nu vil jeg overlade tråden til brugerne.

    Med venlig hilsen

    John Norden

    #126710
    AnonymForfatter

    vi har ikke fået købsbevis da vi ikke har bedt om det… jeg har sendt alle papir i banken incl. salgsopstillingen derudfra har banken lavet en beregning og sagt ja til beløbet… men det vil sige på alm. dansk at jeg ikke kan regne med at lånet går igennem i banken selvom min bankrådgiver har regnet på det og sagt ja…

    #126718
    AnonymForfatter

    Hej igen førstegangskøber

    Dit lån kan da sagtens gå igennem – men bed da for pokker om et købsbevis – det koster ikke noget.

    Og se hvor utryg du er – hvilket er helt forståeligt – men med beviset i lommen kan du sove roligt om natten.

    #126722
    AnonymForfatter

    tak for jeres svar.. jeg tager en tur i banken mandag… vi skal vist skrive under sidst på ugen… og vi har valgt en advokat…
    hilsen Henriette

    #126734
    AnonymForfatter

    Kære Henriette

    Hvor er det bare godt og jeg ønsker jer al held med det nye hus.

    Hilsen fra
    Hannibal

    #126764
    NultopskatForfatter

    Når du så skriver under, skriver du “Forbehold for at din bank og din advokat kan godkende handlen…"

    Det er helt normalt praksis og dækker hvad din advokat evt. måtte finde i papirene, sandsynligvis ingenting men HVIS…der nu er tinglyst at baghaven er offentligvej eller lign…

    #126766
    AnonymForfatter

    Du skal også tage forbehold for at:

    Sælger giver dig alle relavante oplysninger angående bestående lån i ejendommen mhb. stempeloverførsel.

    At sælger giver et af dig valgt realkreditinstittut lov til at besigtige ejendommen og at de ingen anmærkninger til belåningsgræse på 80% har.

    dog er det vigtigste forbehold advokatforbeholdet….. Med dette kan man springe fra handlen….

    #126770
    AnonymForfatter

    dette forstår jeg ikke lige????

    At sælger giver et af dig valgt realkreditinstittut lov til at besigtige ejendommen og at de ingen anmærkninger til belåningsgræse på 80% har.

    med venlig hilsen
    Henriette

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.