Kriserne på realkredit markederne?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88816
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har lige læst noget på EPN.dk, om at pga. de kriser som er pt. så vil et fastforrentet lån stige med 1000kr. om mdr. ved lån på 2.5 mil.

    Er der nogen som kan forklare hvordan et fastforrentet lån kan blive dyrer efterskat, nu hvor det er FASTforrentet?

    Jeg bliver lidt bekymret… 🙁

    Hvad med fastforrentet boliglån, findes det, og er det smart at vælge i disse tider?

    Mvh
    Anders

    #126584
    AnonymForfatter

    Det der menes er, at det bliver 1,000 kr. dyrere pr. måned at *optage* et sådant lån ift. hvis man havde gjort det tidligere.

    #126588
    AnonymForfatter

    Okay.. puha.. :o)

    Så er jeg nok sikret, fik et 6% til kurs 97.

    #126624
    BoligkøberForfatter

    Jeg låner lige denne tråd:

    Er der nogen der kort kan skitsere en beregning for følgende:
    Køb af hus til 3000000 finansieret med 7% fastforrentet lån til kurs 100 og boliglån for resten
    Versus
    Køn af hus til 3000000 finansieret med 7% fastforrentet lån til kurs 97 og boliglån til resten.

    Jeg kan ikke helt gennemskue hvor meget et kurstab på 3 point kommer til at betyde for den månedlige ydelse. Umiddelbart vil jeg jo ikke synes det betyder sønderligt meget da man vel blot låner det ekstra i boliglånet – eller er der noget jeg har misforstået. Jeg kan slet ikke komme frem til at det skulle blive 1000 kr om måneden…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.