rki og registerindsigt

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88807
    AnonymForfatter

    hurra , jeg bliver nu slettet fra rki om 12 dage , og hvad så . så tror man at alt er som i gamle dage , mengælden er der jo stadig . er der nogle der er klar over at der idag er registerindsigt i ens cprregister , dvs at søger man lån eller går i en anden bank kan de gå i cprregistret og der kan de stadig se alle de steder man skylder penge så men er ikke en skid bedre stillet . til dem der ikke ved det så prøv at bestille en digital signatur igennem tdc hjemmeside og gå derefter ind i cprregistret , søg på dit eget eget cprnummer og se hvad oplysninger der findes om dig så kan i se hvad oplysninger der er om en selv . så har man en gæld man ikke har haft mulighed for at betale i de 5 år man har stået i rki så er man ikke bedre stillet idag . mvhtommy

    #126478
    AnonymForfatter

    Hvis du har været i stand til at undgå at misligholde nye gældsaftaler i 5 år, og det er da et stykke ad vejen. Tillykke med det. Derved er du bedre stillet i dag. Hvis du udnytter den manglende registrering til at stifte ny gæld, så er det dog sat over styr lynhurtigt.

    Du misforstår indholdet i CPR. Der står ikke noget om hvem du skylder penge og slet ikke hvad. Der står navnene på virksomheder der abonnerer på fx dine fremtidige adresseændringer. For 20 år siden havde jeg to år i træk et endagsjob som trafiktæller for DSB. De har stadig abonnent på at få at vide hvor jeg flytter hen – hvad de så skal bruge det til. Måske hvis der kommer en ny sag om asbest i S-togene. Men selvfølgelig – hvis der står alt for mange incasso-firmaer kan det naturligvis sige noget.

    Men men men…
    De typer af CPR-oplysninger som andre virksomheder mv. efter CPRlovens § 38, kan få er almindelige ikke-følsomme oplysninger. Postadresse fx. De kan ikke få oplyst hvem der ELLERS abonnerer på ikke-følsomme oplysninger. Det kan kun du selv.

    Men alt blir først som igamle dage når du ikke har misligholdt gæld mere.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.