Endnu en 1. gangskøber

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88703
    AnonymForfatter

    Hej MB brugere.

    Jeg har læst flere forskellig tråde herinde og oplever at mange få skrevet tilbage at de skal søge i foummet osv..

    Har selv læst flere indlæg herinde og jeg må indrømme at jo mere jeg læser om de forskellige lånetyper,inflation,renten op/ned, stiger/falder.. altså det hele ja så må jeg altså tilstå at jeg rent faktisk ikek bliver klogere ang. huskøb og div. lånetyper..

    Så jeg vil prøve eT omvendt indlæg og håbe jeg ikke også er en af dem som for at vide “SØG I FORUM" “DET HAR VÆRET OPPE EN MILLION GANGE" for det har jeg/vi jo prøvet eller ihvertfald nogle af os nye.
    Ved godt man bare kan søge i forummet, men jeg tag for mit vedkommende “jeg ved ikke hvad jeg skal søge på/efter"

    Men håber at nogle af jer vil komme med nogle links til div. indlæg som er virkelig gode for førstegangskøbere? Som vi selv har tænkt løst over det vil vi gerne gå med livrem og seler så vi ved hvad vi skal betale hvergang. medmindre andet er bedre?? Har intet forstand på inflation/boligsituation i DK/renter.. kort sagt intet ang. huskøb/lån.

    Vi er et par hvor konen bliver færdig med sin uddannelse til september og jeg er i arbejder og tjener ca 25-30.000kr netto. “rejsemontør". Konen bliver Sundhedsservice-sekretær og jeg aner ikke hvad sådan nogle for i løn men hvis vi angiver hun for min. 10.000kr netto pr. md er det nok ikke helt forkert.

    Bor til leje på fyn “nærmere faaborg-midtfyn". Vi antager at vi ca har 45.000kr netto fra det nye år.

    Skylder ca 90.000kr til bank(58.000) og forbrugslån, samt et billån på 150.000kr (ca. 6år tilbage)
    Vores plan var at få betalt de 90.000kr på under et års tid, så vi ikke havde dem at tænke på når vi skulle købe hus. Eller er det dumt? Skal vi låne de penge ekstra hvis det er muligt sammen med huset?

    Jeg er håndværker og har ingen større vidergående uddannelse så helst ikke tale alt for meget i såkaldt “bank sprog" 🙂 Håber i forstår..

    jeg takker mange gange på forhånd. og håber ikke at i bliver irriteret.

    Rasmus

    #125210
    thsvForfatter

    Hejsa

    Hvis du køber boligen for at bo i den, så skal du bare have nettohuslejen ved 6% obl.lån for øje. Denne svarer til den netto, de fleste ejendomsmæglere annoncerer med.
    Dertil skal I jo have finansieret udbetaling og handels- og flytteomk., og i et hus kommer der osse forbrugsomk.
    Så få lagt et budget hos din bankrådgiver, så I kan få et overblik over jeres muligheder.
    Hvis du vil købe hus som investering, så glem det i det nuværende marked.

    #125216
    AnonymForfatter

    tak for svaret.

    Jamen huset vi vil købe er til at bo i de næste 30 år eller mere.. vi satser ikke på at skulle sælge det igen i løbet af nogle år.

    Vi vil gerne købe hus over i jylland da vi godt kan lide det derover og samtidig er husene lidt billigere “bare man ikke vælger at købe i stor byerne" vi er ikke vlev for at komme en halv times tid ud fra storbyerne.. hvis man faktisk tog højden på fyn og træk det hen over jylland.. inden for det område er rigtig fint for os.-)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.