Kan jeg oprette ny løn konto i anden bank uden at skifte bank ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88658
    AnonymForfatter

    Jeg er bare så træt af min bank , jeg står lige nu i en temlig betrængt situation og har bedt min bank Nordea bank gennem 25 år om hjælp med forhøjelse af mit nuværende lån som dog er temmelig stor. men der er aldrig missed et afdrag . Men nej Nordea vil ikke hjælpe .
    Så har jeg tænk mig at oprette ny lønkonto og buget konto i anden bank . give nordea et tilbud på et x antal kr pr. mrd. og starte på en frisk i en ny bank. Men men men …kan man det ?
    Jeg aner det ikke ,måske nogle kan være mig behjælplig med et svar .
    Hilsen

    RosenQ

    #124540
    AnonymForfatter

    Ja, naturligvis kan du vælge at lade din løn gå ind i en bank efter eget valg, også selv om du har gæld i et andet pengeinstitut.
    Du har ydermere krav på at få en nemkonto i enhver bank.

    Du skal være klar over din strategi er farlig, idet du sætter hårdt mod hårdt.

    Måske accepterer Nordea dit tilbud om x kr pr måned, måske kan de ikke spise tilbuddet, og indleder misligholdelsesprocedure på gælden. Dvs. retlig inkasso, dom i fogedretten og derefter fogedforretning på din bopæl med udlæg den del af dine egendele, som ikke er omfattet af trangsbeneficiet.

    Du løber en risiko.

    #124688
    AnonymForfatter

    Men hvad nu hvis RosenQ spiller med åbne kort, og fortæller at hun skylder penge i den anden bank, men de vil ikke låne, og hun viser ud fra sin lønseddel/årsopgørelse at hun sagtens kan magte en ekstra kredit på f.eks. 30.000 kroner.

    Så bedriver hun da ikke nogen ulovligheder? At have to lån i 2 forskellige banker er da ik kriminelt?

    /Mads

    #124728
    AnonymForfatter

    Husk på at når man har Nordea som bank, så er man placeret i en kasse – fordel – fordel + – fordel ++ osv. Dette er renten bestemt af hvorfor renten kan stige hvis din løn går ind i et andet pengeinstitut….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.