Swedbank – Gode eller dårlige erfaringer?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88578
    AnonymForfatter

    Ligenu tilbyder Swedbank 5,35% på deres andelsboliglån med variabel rente http://www.swedbank.dk/sst/inf/out/infOutWww1/0,,80426,00.html

    Men er Swedbank til at stole på?

    Eller laver de en Eikbank/Skandiabank og hæver renten helt uhæmmet efterfølgende?

    Hvad siger I derude til Swedbank – tommelfinger op eller tommelfinger ned?

    #123492
    AnonymForfatter

    Læs lånedokumentet før du skriver under, så kender du vilkårne!

    Men mon ikke at Swedbank som én af Skandinaviens største banker ER til at stole på.

    #123516
    thsvForfatter

    Læg mærke til, at Swedbanks oprettelsesgebyr er 5.000 kr., så hvis lånet er lille er det en betragtelig post. Til sammenligning er gebyret 2.000 (1.000 for eksuisterende kunder), hos Eik Bank, så på et lån til 500.000 kr. tager det over 4 år, før end den lavere rente har tjent gebyret hjem. (du sparer jo højst 1.500 kr. om året i renter, hvoraf skattefar betaler ca. 1/3)

    Læg derfor osse mærke til gebyrerne, når du foretager en låneomlægning, de er ofte meget høje sammenlignet med det der kan tjenes. Ja, mange mener, at hele konverteringscirkusset kun er skabt for at Realkreditten kan tjene penge.

    #123518
    AnonymForfatter

    Vi skal låne 1.300.000 kr så 1,2 % lavere rente tjener hurtigt det høje gebyr ind. Men jeg skal til møde med Swedbank og min intuition siger mig at deres rente er højere end 5,35% selvom det står på deres hjemmeside.
    Er der nogen regler for hvornår banker må hæve den variable rente? Følges de alle banker nogenlunde ad med rentehævninger og/eller rentesænkninger?

    #123520
    thsvForfatter

    Ups ja, det var en andelsbolig!
    Så er gebyret tjent hjem meget hurtigt. I sparer 15.000 i renter om året.

    Ja, så er renten suveræn. Men forhør dig, hvornår de kan forhøje renten! Hvis den Følger NIB eller CIBOR + et fast procenttillæg, så er der ikke grund til bekymring. Men hvis tillægget er variabelt, så kan den gå som med Eik bank.

    #131634
    AnonymForfatter

    Jeg står i den situation at jeg skal til at låne godt og vel 400.000 kr.
    Hvad har jeres erfaringer været med Swedbank indtil videre?
    – eller faldt valget på en helt anden bank?

    Mvh Ivan

    #131682
    AnonymForfatter

    Hej Ivan,

    Jeg har været 100% tilfreds med Swedbank. Ukompliceret og hurtig sagsbeghandling på mail fulgt op af et enkelt møde i deres filial på Kalvebod Brygge i København og en rente som under finanskrisen er fulgt med Nationalbankens justeringer – både op og ikke mindst ned. Senest er den sænket 0,75% hvor de store banker ellers kun sænkede 0,25%. Jeg lånte ultimo juli 2008 til kurs 5,6% og nu ligger renten i 5,5%.
    De har svaret i løbet af et par timer på mine spørgsmål på mail så jeg har ikke savnet en kontaktperson i det daglige.
    Så det er super, men desværre vil du som ny låntager få tilbudt en rente på 7% (jeg undersøgte det for min kusine i sidste uge) og set i lyset af Swedbanks stiftelsesgebyr på 5000 kr. så tror jeg du skal låne mere end 400.000 kr. for at de er de billigste.
    Men i mit tilfælde hvor jeg lånte ca. 1.000.000 kr. da var Swedbank klart billigst og jeg synes bestemt at du skal bede om et tilbud. De er helt sikkert billigere end de store banker (måske undtaget Nordea som vist har et ganske billigt andelslån til Fordel+ kunder)

    mvh
    Søren

    #131684
    AnonymForfatter

    Tak for hurtigt svar!
    Jeg vil undersøge det når huskøb går hen og bliver alvor om forhåbentlig nogle få dage.

    Mvh Ivan

    #206952
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg har kun gode erfaringer med Swedbank.

    Altid hjælpsomme og hurtige til at svare tilbage. Og når jeg nu kan læse i medierne i dag, at nogle banker ringer rundt og nedsætter renten til gode kunder – i Danske Bank til 4,50%, så er jeg rigtig tilfreds med at jeg i snart 6 år har haft en lav rente, og at jeg må være en super kunde siden jeg har 4,20% i rente. Med mit lån på 600.000 kr. kunne jeg nok ikke få 4,50% i Danske Bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.