Eksperimentet Fairrate

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • J LarsenForfatter
    Indlæg
  • #88545
    J LarsenForfatter

    Jeg sad og tænkte over hvordan det gik med Fairrate, og deres midlertidlig nedlukning, og at de ville blive overtaget af et udenlansk selskab.

    Efter at have søgt lidt på deres side, som dog ikke er lukket ned, fandt jeg den sørgelige side med tilbagebetalinger.
    På siden står, at den stadig bliver opdateret, men det kan jo være et automatisk datostempling.

    Ud af de registrede 231 lån, får jeg det til:

    6 Tilbagebetalt
    7 Rettidig betaling
    7 Forsinket
    27 Rykker 2
    10 Afbetaling til inkasso
    91 Inkasso i gang
    83 Overtaget af långiver (Hvilket jeg udlæger som långiver har tabt pengene)

    Så de eneste det har været en god forretning, er de tvivlsomme lånmodtagere, som lovede guld og grønne skove, bare de fik lov at låne.

    Når man ser på de mange lån, så har låner i mange tilfældene kun betalt en eller to gange, hvis de overhovedet har betalt noget tilbage.

    Hvis jeg stod bag Fairrate, så ville jeg ikke have en god smag i munden, over for de stakler som har lånt penge ud.
    Nok var renten i mange tilfælde høj, men hvad hælper en høj rente, om den så var på flere 100%, hvis pengene ikke kommer ind.

    #123034
    MichaelForfatter

    Iflg. cvr-registeret er Fairrates opløst. Der fremgår ingenting om deres påståede nye ejer IOU Central, som i Canada har måttet indstille forretningen (sjovt nok også midlertidigt) pga. juridiske problemer.

    Fairrates er et skoleeksempel på hvorfor RKI-registrerede ikke bør tildeles yderligere lån. Kan man ikke låne i banken skal man slet ikke låne, men der kommer nok snart endnu et “hvor kan jeg låne selvom RKI"-indlæg her, da vi jo nærmer os slutningen på måneden.

    #123122
    AnonymForfatter

    Der er vist ikke så meget andet at sige:

    Case closed!

    Konklusion: Een gang dårlig betaler, altid dårlig betaler!

    #123124
    AnonymForfatter

    Michael, jeg startede vist egentlig ud med at kritisere dit menneskesyn voldsomt, fordi du var sådan efter RKI-registrerede, men efterhånden forstår jeg fuldt ud dit synspunkt.

    RKI-indlæggene kører i det uendelige. Det er molbohistorien om, folket der graver et nyt hul for at slippe af med det jord de har i overskud fra da de gravede det sidste hul. Når de så er færdige med at grave overraskes de over at der nu igen er jord i overskud, og graver derefter et nyt hul. De fatter simpelthen ikke, at man ikke kommer ud af stedet.

    Så hvor kan man låne og samle sin gæld, når man er i RKI?

    Jammen for fanden da! Det er der naturligvis ingen steder på guds grønne jord man kan til rimelige vilkår. Renten afspejler den akutte og overhængende risiko for misligholdelse. Om man betaler 25% på 10 lån i 10 forskellige banker, eller 25% på 1 lån i en bank er fuldkommen ligegyldigt, så længe hovedstol, rente og løbetid er ens.

    Der skal i øvrigt ikke den store akademiske eksamen for at indse, at det i bankernes øjne vidner om totalt fravær af karakterstyrke, når man har 10 forskellige højtforrentede forbrugslån. Bankens kreditstyringsmodel blinker med blodrød skrift “NOT WANTED" !

    Men det kan man åbenbart ikke banke ind i hovederne på kunderne/delinkventerne i RKI, hvis begavelse i kan ligge på et meget lavt sted.

    Jeg forstår og sympatiserer fuldt ud med at bankerne bare ikke gider slås med RKI-folket!

    Forudsætningen for at vi andre kan låne til en nogenlunde acceptabel rente er, at man får sorteret dette “RKI rakkerfolk" fra.

    #123132
    MichaelForfatter

    Ja, vi kom vist lidt skævt ind på hinanden fra starten general, men jeg tror faktisk også vi er rimelig enige om mange ting – herunder RKI-folket. Du har skrevet mange gode fornuftige svar til “hvor kan jeg låne selvom RKI" til mange mennesker herinde. Det forsøgte jeg også at gøre for nogle år siden, men fandt efterhånden ud af at de var nyttesløst. Folk ønsker ikke en holdbar løsning, men forventer at problemerne går væk ved et snuptag (som f.eks. ved at samle det hele i banken). Det blev jeg ærlig talt temmelig irriteret over og skærpede derfor en overgang tonen, hvilket faldt mange mennesker for brystet. Jeg har som sagt indset at det ikke nytter noget, så derfor deltager jeg slet ikke i disse debatter mere medmindre der er noget nyt i tråden, som jeg finder interessant.

    På sin vis er det ikke så underligt at rådene er nyttesløse. Hvis man er så dum at optage forbrugslån 10 forskellige steder til renter fra 20% og op, så skal man nok ikke forvente at der lyttes til holdbare råd af nogen art. Ser man på hvordan disse “hvor kan jeg låne"-indlæg er formuleret ser man klart, at det ikke er den skarpeste kniv i skuffen der spørger. Indlæggene er ofte dårligt formulerede og fulde af stavefejl.

    #123134
    fk2001Forfatter

    Det bedste er vel blot at ignorere disse RKI indlæg. Vi kan da i det mindste takke disse mennesker for at “RKI" de fleste gange er indeholdt i overskriften, så man kan skippe hen over dem.

    Omvendt så er nogle få som forholder sig kristisk til situationen og som derved fortjener et konstruktivt svar, så de kan komme videre. Disse mennesker synes jeg da skal være velkomne her.

    #162006
    AnonymForfatter

    Goddag micheal.. Jeg har et enkelt spørgsmål som jeg håber du kan besvare.. jeg har læst dine indlæg og syntes at du virker som om du har styr på hele den her “system".. Jeg er i RKI og det er self’ besværligt at komme ud af.. Jeg har 3000 kr gæld i banken. Jeg har en afbetaling ordning på min gæld i rki men mener at det vil være bedre at have den gæld med min bank istedet. Jeg har aldrig misset en afbetaling på mit bank lån og ej heller på mit rki lån.. (slut på roman) Kender du nogen måde hvorpå man kan få overført sin rki gæld til sin bank? For ønsker self’ ikke at stå registreret i rki..

    På forhånd tak og mvh Nova

    #162008
    MichaelForfatter

    Der findes ikke nogen banker der yder lån til RKI-registrerede. En lille fjern mulighed er hvis du har fast ejendom med friværdi eller anden større værdigenstand (bil eller båd), men det har de færreste der er i RKI. Uden sikkerhed er der absolut ingen muligheder overhovedet.

    #162010
    AnonymForfatter

    jamen jeg ønsker slet intet lån… er i rki for er fraflytte regning jeg ikke gav indsigelse imod fordi jeg (dum som jeg er) mente at jeg gerne ville betale den og derfor ikke gjorde noget.. næste stop rki registrering.. forstod ikke hvordan det gik sådan her, men er begyndt at lære at ligegyldigt om du har en afbetalings ordning så kan du stadig ende i rki…

    #162012
    MichaelForfatter

    Du skriver du vil have flyttet din RKI-gæld til banken. Det er vel det samme som at du ønsker et lån.

    #162014
    AnonymForfatter

    ja med den forskel at jeg ikke ønsker yderligere lån.. ønsker ikke at komme ud af rki for derefter at tage endnu et lån.. ønsker at få min gæld under et tag så at sige. det er lettere på den måde for så er der ikke 2 forskellige steder jeg skal betale til hver måned.. plus at det for mig at se er dybt pinligt at være kommet i rki. Ser ikke mig selv som dårlig betaler da jeg altid har og altid vil betale hvad jeg skylder.. fjollet som det lyder er jeg endt i rki pga mangel på forståelse for hvordan systemet virker.. står alene i mit liv og har ikke haft overskud til at bruge tid til at sætte mig ind i systemet. (har lige fået en lille datter efter en hård graviditet) så det er derfor jeg beder om dit råd..

    #162016
    testForfatter

    ups michael var det lidt forfra igen 🙂

    #162020
    testForfatter

    kære nova. Du må jeg spørg din bank så om den vil overtage den klat gæld du er i RKI for men set var banken side er det en øgning af din gæld uden sikkerhed.

    nu ved jeg ikke om du har læst de indlæg lige oven over, men det har du jo nok så det gav i da i hvertilfælde mig lejlighed til at grine af din udmærkede pratikal joke. 🙂

    hvis dit indlæg ikke er en joke ja så desvære chance for at banken vil låne der mere, som det at overtage de øvrig gæld jo er, er lig nul med mindre du har noget sikkerhed der ikke allerede er pant i.

    #162022
    testForfatter

    men hvordan gør firmaer som leasy? de er vel i samme segment? hvordan går det med mikro lån?

    #162038
    MichaelForfatter

    @Nova

    Hvorfor er det “svært" at betale 2 steder? Tilmeld ydelserne BS og så bliver de betalt punktligt hver måned.

    Du har INGEN mulighed – 0% chance – for at få et lån i banken med din RKI-registrering. Sæt fokus på at afdrage dine kreditorer istedet for at bruge ressourcerne på tekniske omlægninger, som alligevel ikke gør gælden hverken mindre eller billigere. HVIS en bank helt imod sædvane ville yde dig et lån ville det blive til en meget høj rente og så er du lige vidt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.