Kan man sælge et hus før man har overtaget det???

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • MandersonForfatter
    Indlæg
  • #88490
    MandersonForfatter

    Jeg købte for et lille halvt år siden et nyt hus med min daværende kæreste. Huset overtages først til efteråret, men vi fik råderet over det for et par måneder siden. mit spørgsmål går på om man godt kan sælge sit hus igen inden man egentlig har overtaget det?? Vi har kun stillet garanti. Selve bolig og realkredit lån er ikke hentet hjem endnu?? Håber der er nogen der hjælpe.

    #122360
    LMAForfatter

    Så snart jeres skøde er endelig tinglyst, dvs. tinglyst uden anmærkninger, så kan I sælge huset helt uden problemer…

    I forhold til fremvisninger, billeder m.v. i forhold til eventuelle købere samt salgsopstillingen som helhed, har I dog ingen juridisk ret til dette før ovedragelsesdagen.

    Så der vil være nogle praktiske problemer.

    #122362
    MandersonForfatter

    Okay, så der burde ikke være komplikationer omkring dette. Men vi har jo skrevet under på et køb til 1,3, hvad er chancen for man kommer ud af dette uden de store tab??

    #122370
    AnonymForfatter

    Det bliver dyrt for jer uanset hvordan I vender og drejer det!

    #122372
    LMAForfatter

    Dyrt er et stort ord.

    Men nyt mægler salær, ny tilstandsrapport, ½ ejerskifte, evt. advokat med meget mere… I skal derfor formodentlig forvente et tab, naturligvis afhængigt af hvor i landet ejendommen ligger?

    Et skud kunne være et tab på 50 tkr. til hver, men det afhænger selvfølgelig af hvor i landet ejendommen ligger, og hvordan prisudviklingen har været sammenholdt med ejendommen som helhed?

    #122378
    MandersonForfatter

    Det var også nogenlunde det jeg havde tænkt på. Huset ligger på midstsjælland og er helt nyt. vi købte det mens det var ved at bygge det og da de blev før færdige fik vi råderet over det og det var lækkert. Men da vi er førstegangskøbere er det svært selv at kunne sige hvordan og hvorledes det hele fungere. håber bare på at komme ud af det nogenlunde uskadt.

    #122380
    MandersonForfatter

    Det var også nogenlunde det jeg havde tænkt på. Huset ligger på midstsjælland og er helt nyt. vi købte det mens det var ved at bygge det og da de blev før færdige fik vi råderet over det og det var lækkert. Men da vi er førstegangskøbere er det svært selv at kunne sige hvordan og hvorledes det hele fungere. håber bare på at komme ud af det nogenlunde uskadt.

    #122384
    LMAForfatter

    Jeg krydser fingre for jer.

    I kan dog trøste jer med, at de folk der mistede penge på ejendomsmarkedet i 80’erne indimellem kom ud med gæld på mellem 300.000 og 400.000 kr. En gældsbyrde der den dag i dag hæmmer de berørte….

    Også er 50.000 til hver til og overse 🙂

    #122386
    MandersonForfatter

    hehe det var beroligene:) Tak for dine svar, de har virkelig hjulpet med henblik på at blive klogere omkring situationen. Håber heller ikke det blir så slemt. Man kan være heldig og komme ud uden skrammer, men det er måske nok lidt optimistisk:)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.