Hjemtagelse af realkreditlån…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88480
    AnonymForfatter

    Er der nogen der har et godt råd. Jeg står over for at skal hjemtage et realkreditlån på 2 mill. (6% afdragsfri) i løbet af de kommende 3 uger. Lånet er ikke kurssikret og jeg finder det utroligt vanskeligt at finde egnede anbefalinger eller vurderinger af markedet der kan være en hjælp omkring hjemtagelsen ?

    #122242
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt forstå at du er forvirret om du skal kurssikre eller ej, det er bestemt også en vigtig økonomisk beslutning.

    Det eneste du som “forbruger" skal spekulere på, er din risikopræference – føler du dig tryg ved at kursen på dit lån kan ændre sig indtil at det bliver hjemtaget, hvis ikke – så kurssikre dit lån… Så simpelt er det!

    Der vil sikkert være et par “selvudnævnte eksperter" her på siden der selv tror at de har et par kloge ord at sige om dette emne og holde det op dagens marked. Men sandheden er at INGEN ved hvordan obligationsmarkedet om tre uger.

    Jeg formoder at du “frygter" en negativ kursudvikling på dine obligationer, hvilket er grunden til at du har skrevet indlægget – så skulle du ikke bare smutte ned i banken i morgen og få kurssikret – og dermed en god nattesøvn i de næste tre uger – og 30 år fremover.

    Og held og lykke med din nye ejendom…

    #122248
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvis du vil være helt sikker kan du få et nyt lånetilbud i banken og få medfinansieret dit kurstab….

    #122300
    LMAForfatter

    Omkostninger ved en kurssikring er til og gennemskue.

    I særdelshed når løbetiden på kurssikringen alene er små 3 uger.
    Du skal forvente et kursnedslag på ca. 0,25 point. Dvs. den kurs du kan slå op på nettet idag vil såfremt du vælger kurssikring blive 0,25 point dårligere såfremt du kurssikrer.

    Dertil kommer selvfølgelig en ekspeditionsomkostning, ca. 350 kr.

    Din risikomargin udgør således de 0,25 point. Hvis du frygter kursen vil sætte sig i nedadgående retning med mere end dette lille fradrag, skal du således reagere nu.

    Der er mange eksperter i dette panel, men i bund og grund skal man gøre det man har det bedst med når det handler om pengesager, og i særdeleshed når der er tale om en så stor investering som et boligkøb. Som konsekvens heraf, sammenholdt med din nervøsitet, samt markedernes bevægelse i øjeblikket, ville jeg personligt kurssikre straks.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.