Indfrielse realkreditlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88291
    AnonymForfatter

    Hej Jeg har brug for nogen der kan gennemskue hvad der er bedst:

    Vi har solgt vores hus og flytter i lejebolig, huset er til overtagelse pr. 1/7-2008

    Vi har 2 lån i huset:

    1.600.000 5% OA kurs.: 95.15
    700.000 5% kurs 96.35

    Min bank har tilbudt mig at indfri vores lån nu og finansiere indfrielsen via en boligsalgskredit til en rente på 8.5% indtil d. 1/7 og 7,5% efter den 1/7.

    Som jeg ser det så kan jeg ved bankens tilbud få udbytte af den gode kurs pt. men skal betale mere i renter.

    Alternativt kan jeg låse kurser på realkreditten men der er jo en lang horisont og vel også meget dyrt ?

    Har i nogen forslag til hvad der bedst kan betale sig ?

    #120022
    AnonymForfatter

    Kurssikring kan efter min mening sjældent betale sig. Det skal du kun gøre, hvis du er ekstrem “sikkerhedsnarkoman", eller din økonomi simpelthen ramler på de små marginaler.

    Hvis du har råd til det, så vent at se hvilken løsning der er optimal når du har brug for lånet. Alle prognoser peger i retning af at den lange rente vil falde over de kommende 12 måneder.

    Om du skal have et lån med eller uden afdrag afhænger fuldstændig af dine personlige præferencer – dvs. hvor meget du vil spare op i huset, og hvor meget du vil have ud til månedlig forbrug. Der er også kun marginal kursdifference på de to lån.

    #120036
    fk2001Forfatter

    Hej General Prier. Hvad med at prøve at læse hvad Henrik skriver før du spilder hans og alle os andres tid på dit nonsense.

    Henrik, det kan være fornuftigt at indløse de to lån nu da kursen nemt kunne stige hen mod sommeren. Dog synes jeg din banks tilbud til 8,5% er temmelig højt. Skal du betale låneomkostninger oveni? Hvad med tinglysning?

    Umiddelbart tror jeg en kurssikring ville være billigere. Det koster normalt et mindre gebyr + en kursskæring der sættes alt efter hvor lang tid sikringen løber. Prøv at snakke med banken om hvad det koster. Det burde være langt billigere end hvad banken har foreslået. De forskellige realkreditselskaber har nogle faste regler for hvad kurssikring koster. Tjek på deres websites før du går tilbage til banken så du har lidt at “handle" med.

    #120038
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er lige begyndt at undersøge mht opsigelse af obligationslån (pga låneomlægning)
    Jeg er næsten helt sikker på at min bank oplyste mig at kurssikring ikke koster noget, når det er ved indfrielse (modsat optagelse af lån) Men din tidshorisont kan selvfølgelig spille ind.
    Mit lån er hos Totalkredit

    mvh
    dapper

    #120044
    AnonymForfatter

    Tak for indlæggene vil lige snakke med mit realkreditinstitut og se hvad jeg kan få.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.